Page 296 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 296
aša Dolenc Orbanić, Špela Kvas in Nives Kovač

Preglednica 1 Učni cilji za raziskovalno škatlo Lastnosti vode

Predmet Učni cilji
SPO – Poznajo lastnosti vode,

– znajo izmeriti temperaturo,
– znajo natančno opazovati okolico.
LUM – Opazujejo in primerjajo zglede linij v naravi, okolju,
– razvijajo občutek za uporabo različnih vrst linij,
– rišejo oblike po spominu,
– spoznajo značilnosti risarskih materialov.
MAT – Ocenijo, primerjajo, merijo količine in meritev zapišejo z merskim številom in

mersko enoto.

Izdelali smo tudi delovni zvezek za učence, ki se navezuje na vsebino po-
sameznih raziskovalnih škatel. Učenci so ga po izvedbi dejavnosti izpolnili na
podlagi nalog na delovnih karticah. Vsaka raziskovalna škatla je vsebovala še
didaktične igre ali dodatne naloge za tiste učence, ki so naloge rešili predča-
sno.

Opis in evalvacija dejavnosti
V učilnici smo učencem predstavili delo z raziskovalnimi škatlami, jim dali na-
vodila ter jih opozorili na varnost pri delu na terenu. Razdelili smo jih v pet
skupin in se nato odpravili k potoku. Vsaka skupina je preizkusila vse razi-
skovalne škatle, pri čemer so učenci za delo s posamezno škatlo potrebovali
približno 30 minut. V nadaljevanju predstavljamo dejavnosti posamezne raz-
iskovalne škatle in evalvacijo dela z njimi.

1. raziskovalna škatla: Lastnosti vode
Raziskovalno škatlo z naslovom Lastnosti vode smo izdelali z namenom, da
učenci samostojno raziščejo fizikalno-kemijske lastnosti vode ter dosežejo
cilje pri predmetih spoznavanja okolja, likovna umetnost in matematika (pre-
glednica 1).

Raziskovalna škatla je vsebovala 6 delovnih kartic z navodili za izvedbo de-
javnosti:

– pogovor o pravilih obnašanja v naravi na osnovi priložene pesmi,
– zaznavanje okolice z vsemi čutili,
– spoznavanje in določanje lastnosti vode (vonj, barva, temperatura . . .),
– primerjanje vode iz potoka z vodovodno vodo,
– spoznavanje postopka filtracije vode preko filtracije vode iz potoka,
– igra Fotograf.

294
   291   292   293   294   295   296   297   298   299   300   301