Page 389 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 389
Uporaba pristopa CLIL pri učenju
in poučevanju naravoslovja in angleščine
v vrtcu
Anita Sila
Univerza na Primorskem
anita.sila@pef.upr.si
Nastja Cotič
Univerza na Primorskem
nastja.cotic@pef.ups.si
Nataša Dolenc Orbanič
Univerza na Primorskem
natasa.dolenc@pef.upr.si
V prispevku predstavljamo raziskavo, s katero smo želeli predvsem ugotoviti,
kako zasnovati zanimive dejavnosti, pri katerih se povezujejo in prepletajo ci-
lji s področja narave in tujega jezika. Otroci so z vzgojiteljico in učiteljico an-
gleščine po pristopu vsebinskega in jezikovnega integriranega učenja (CLIL)
spoznavali čutila in kako z njihovo pomočjo zaznavamo okolico. Vsebine so
usvajali tako v angleškem kot v slovenskem jeziku. Obenem smo želeli pre-
veriti učinkovitost načrtovanih dejavnosti z vidika znanja na obeh področjih
in motiviranosti otrok za delo. V raziskavi so sodelovali predšolski otroci (N =
15), stari od 5 do 6 let. Pridobljene podatke smo analizirali kvantitativno, s pre-
verjanjem znanja, in kvalitativno, s tehniko neposrednega opazovanja odzivov
otrok. Ugotovili smo, da so imele zasnovane dejavnosti pozitivne učinke na
znanje otrok na obeh področjih. Dejavnosti so prav tako prispevale k motivira-
nosti otrok za učenje izbranih vsebin.
Ključne besede: predšolska vzgoja, CLIL, naravoslovje, angleščina, čutila
Uvod
V predšolskem obdobju je potrebno otroku zagotoviti kakovostno izobraže-
vanje, saj bo le tako imel možnosti za razvijanje lastne radovednosti in dose-
ganje napredka na vseh področjih svojega razvoja (Kermani in Aldemir 2015,
1504). V tem obdobju je pomembno, da otrok svet spoznava celostno, zato
je tudi med načeli, zapisanimi v Kurikulumu za vrtce (1999, 7), poudarjena ho-
rizontalna povezanost in prepletenost posameznih področij oziroma znanj.
Številne raziskave (Lake 1994; Bradbury 2014; Kermani in Aldemir 2015) s pod-
ročja učenja otrok podpirajo medpredmetno povezovanje (v predšolski pe-
Volk, M., T. Štemberger, A. Sila in N. Kovač, ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot
do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
https://doi.org/10.26493/978-961-293-013-4.387-403
in poučevanju naravoslovja in angleščine
v vrtcu
Anita Sila
Univerza na Primorskem
anita.sila@pef.upr.si
Nastja Cotič
Univerza na Primorskem
nastja.cotic@pef.ups.si
Nataša Dolenc Orbanič
Univerza na Primorskem
natasa.dolenc@pef.upr.si
V prispevku predstavljamo raziskavo, s katero smo želeli predvsem ugotoviti,
kako zasnovati zanimive dejavnosti, pri katerih se povezujejo in prepletajo ci-
lji s področja narave in tujega jezika. Otroci so z vzgojiteljico in učiteljico an-
gleščine po pristopu vsebinskega in jezikovnega integriranega učenja (CLIL)
spoznavali čutila in kako z njihovo pomočjo zaznavamo okolico. Vsebine so
usvajali tako v angleškem kot v slovenskem jeziku. Obenem smo želeli pre-
veriti učinkovitost načrtovanih dejavnosti z vidika znanja na obeh področjih
in motiviranosti otrok za delo. V raziskavi so sodelovali predšolski otroci (N =
15), stari od 5 do 6 let. Pridobljene podatke smo analizirali kvantitativno, s pre-
verjanjem znanja, in kvalitativno, s tehniko neposrednega opazovanja odzivov
otrok. Ugotovili smo, da so imele zasnovane dejavnosti pozitivne učinke na
znanje otrok na obeh področjih. Dejavnosti so prav tako prispevale k motivira-
nosti otrok za učenje izbranih vsebin.
Ključne besede: predšolska vzgoja, CLIL, naravoslovje, angleščina, čutila
Uvod
V predšolskem obdobju je potrebno otroku zagotoviti kakovostno izobraže-
vanje, saj bo le tako imel možnosti za razvijanje lastne radovednosti in dose-
ganje napredka na vseh področjih svojega razvoja (Kermani in Aldemir 2015,
1504). V tem obdobju je pomembno, da otrok svet spoznava celostno, zato
je tudi med načeli, zapisanimi v Kurikulumu za vrtce (1999, 7), poudarjena ho-
rizontalna povezanost in prepletenost posameznih področij oziroma znanj.
Številne raziskave (Lake 1994; Bradbury 2014; Kermani in Aldemir 2015) s pod-
ročja učenja otrok podpirajo medpredmetno povezovanje (v predšolski pe-
Volk, M., T. Štemberger, A. Sila in N. Kovač, ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot
do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
https://doi.org/10.26493/978-961-293-013-4.387-403