Page 393 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 393
Uporaba pristopa CLIL pri učenju in poučevanju naravoslovja in angleščine v vrtcu

oblikah, najpogostejši pa sta popolna in delna imerzija. Popolna imerzija je
najučinkovitejša oblika, saj pri tej metodi učitelj/vzgojitelj govori izključno
v tujem/drugem jeziku, kar pomeni, da so otroci popolnoma »potopljeni« v
tuji/drugi jezik. Pri delni imerziji pa se uporaba tujega/drugega in maternega
jezika pri poučevanju kombinira na različne načine:

– uporaba jezika glede na osebo, po načelu en človek – en jezik, kar po-
meni, da en/-a vzgojitelj/-ica/ ali učitelj/-ica govori izključno v mater-
nem jeziku, drug/-a pa v tujem/drugem jeziku,

– uporaba jezika glede na prostor – v določenem prostoru šole ali vrtca
učitelj/-ica ali vzgojitelj/-ica govori izključno v tujem/drugem jeziku,

– uporaba jezika glede na čas – vzgojitelja/-ici ali učitelja/-ici govorita v
tujem/drugem jeziku v času obrokov (Jazbec in Lipavic Oštir 2011).

Namen in cilji raziskave
Osnovni namen raziskave je bil preučiti možnost poučevanja tujega jezika
(angleščine) preko vsebin, ki jih predšolski otroci obravnavajo na področju
narave. Natančneje, zanimalo nas je, kako lahko poučujemo angleški jezik na
temo spoznavanja čutil in zaznavanja okolja preko izkušnje. Z raziskavo smo
zato zastavili naslednje cilje: (1) ugotoviti, kako zasnovati zanimive dejavno-
sti po pristopu CLIL, pri katerih se povezujejo in prepletajo cilji s področja
narave in tujega jezika, (2) ugotoviti, kako učinkovite bodo medpodročno na-
črtovane dejavnosti pri pridobivanju znanja s področja narave, (3) ugotoviti,
kako učinkovite bodo medpodročno načrtovane dejavnosti pri pridobivanju
znanja področja tujega jezika, (4) ugotoviti, kako se otroci vključujejo v de-
javnosti in kako so motivirani za delo.

Metolodogija
Opis vzorca
Raziskava temelji na neslučajnostnem, namensko izbranem vzorcu. V njej je
sodelovalo 15 predšolskih otrok (N = 15), starih 5–6 let, od tega 7 deklic in 8
dečkov. Vsi otroci so prvič podrobneje usvajali načrtovano vsebino z ome-
njenega področja v angleščini in slovenščini.

Merski pripomočki in potek raziskave
V okviru raziskave smo načrtovali, izvedli in evalvirali dejavnosti, ki so pove-
zovale področje narave in tujega jezika. Pred izvedbo dejavnosti smo pripra-
vili načrt za izvedbo dejavnosti po pristopu CLIL, tako, da smo upoštevali vse
štiri dimenzije: vsebino, komunikacijo, kognicijo in kulturo (preglednica 1).

391
   388   389   390   391   392   393   394   395   396   397   398