Page 394 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 394
ta Sila, Nastja Cotič in Nataša Dolenc Orbanič
Preglednica 1 Skupni načrt za izvedbo dejavnosti na temo čutil in zaznavanje okolja
(področje angleščina in narava)
Vsebina – Spoznavanje čutil in zaznavanje okolice preko izkušnje (gledanje, okuša-
nje, vohanje, tipanje, poslušanje).
Kultura – Spoznavanje in dojemanje telesnih podobnosti ter razlik med ljudmi in
enakovrednosti vseh (gluhi/gluhonemi, slepi in slabovidni).
Komunikacija – Poslušanje, prepoznavanje in razumevanje izrazov (skozi odziv), s kate-
rimi poimenujemo čutila, njihovo funkcijo in zaznavo okolja v maternem
in angleškem jeziku (smell with nose, taste with tongue, see with eyes, touch
– with hands/skin, hear with ears; smooth, rough, soft, hard, loud, quiet).
– Sledenje navodilom v maternem in angleškem jeziku (Find something you
can smell/hear. Find something loud/quiet. Draw what you can smell/hear.
Close/open your eyes/nose. Touch/bring/find something soft/hard. Clap with
your hands /stomp with your feet loudly/quietly. Play the instrument/sing lo-
udly/quietly).
Kognicija – Prepoznavanje posameznega čutila;
– razumevanje pomena posameznega čutila (uho za poslušanje, nos za vo-
hanje ipd.);
– zaznavanje okolice preko posameznih čutil;
– iskanje in razvrščanje predmetov glede na lastnost (hrapav/ gladek in me-
hek/trd; predmeti, ki jih lahko/ne moremo vohati).
Najprej smo si izbrali temo, pri kateri smo lahko povezali obe področji. Odlo-
čili smo se za spoznavanje čutil in ob tem opredelili učne cilje z obeh področij:
– Otrok spoznava sebe, svoje telo, njegove dele in njihovo funkcijo ter
spoznava in dojema telesne podobnosti in razlike med ljudmi ter ena-
kovrednost vseh.
– Otrok razvija sporazumevalno zmožnost v angleškem jeziku (predvsem
zmožnost poslušanja in slušnega razumevanja), tako, da posluša, pre-
pozna in razume pojme za poimenovanje čutil, njihove funkcije in za-
znavanje okolja.
Pred pričetkom načrtovanja dejavnosti smo najprej sestavili predtest na-
ravoslovnega znanja, ki smo ga izvedli z vsakim otrokom posebej. Tako smo
najprej na podlagi sličic, izbranih za posamezno čutilo, ugotovili, kaj otroci
vedo o čutilih (npr. otroci so obkrožili sličice, na katerih je nekaj, kar lahko vo-
hamo). Nato smo na podlagi pridobljenih podatkov in zastavljenih ciljev za
spoznavanje posameznega čutila skupaj zasnovali različne dejavnosti (pre-
glednica 2), ki so se izvajale ločeno v dveh skupinah. Dejavnosti so bile načr-
tovane po mehkejši različici pristopa CLIL in po načelu en človek – en jezik.
Polovica otrok je sodelovala pri dejavnostih z vzgojiteljico v slovenščini, po-
392
Preglednica 1 Skupni načrt za izvedbo dejavnosti na temo čutil in zaznavanje okolja
(področje angleščina in narava)
Vsebina – Spoznavanje čutil in zaznavanje okolice preko izkušnje (gledanje, okuša-
nje, vohanje, tipanje, poslušanje).
Kultura – Spoznavanje in dojemanje telesnih podobnosti ter razlik med ljudmi in
enakovrednosti vseh (gluhi/gluhonemi, slepi in slabovidni).
Komunikacija – Poslušanje, prepoznavanje in razumevanje izrazov (skozi odziv), s kate-
rimi poimenujemo čutila, njihovo funkcijo in zaznavo okolja v maternem
in angleškem jeziku (smell with nose, taste with tongue, see with eyes, touch
– with hands/skin, hear with ears; smooth, rough, soft, hard, loud, quiet).
– Sledenje navodilom v maternem in angleškem jeziku (Find something you
can smell/hear. Find something loud/quiet. Draw what you can smell/hear.
Close/open your eyes/nose. Touch/bring/find something soft/hard. Clap with
your hands /stomp with your feet loudly/quietly. Play the instrument/sing lo-
udly/quietly).
Kognicija – Prepoznavanje posameznega čutila;
– razumevanje pomena posameznega čutila (uho za poslušanje, nos za vo-
hanje ipd.);
– zaznavanje okolice preko posameznih čutil;
– iskanje in razvrščanje predmetov glede na lastnost (hrapav/ gladek in me-
hek/trd; predmeti, ki jih lahko/ne moremo vohati).
Najprej smo si izbrali temo, pri kateri smo lahko povezali obe področji. Odlo-
čili smo se za spoznavanje čutil in ob tem opredelili učne cilje z obeh področij:
– Otrok spoznava sebe, svoje telo, njegove dele in njihovo funkcijo ter
spoznava in dojema telesne podobnosti in razlike med ljudmi ter ena-
kovrednost vseh.
– Otrok razvija sporazumevalno zmožnost v angleškem jeziku (predvsem
zmožnost poslušanja in slušnega razumevanja), tako, da posluša, pre-
pozna in razume pojme za poimenovanje čutil, njihove funkcije in za-
znavanje okolja.
Pred pričetkom načrtovanja dejavnosti smo najprej sestavili predtest na-
ravoslovnega znanja, ki smo ga izvedli z vsakim otrokom posebej. Tako smo
najprej na podlagi sličic, izbranih za posamezno čutilo, ugotovili, kaj otroci
vedo o čutilih (npr. otroci so obkrožili sličice, na katerih je nekaj, kar lahko vo-
hamo). Nato smo na podlagi pridobljenih podatkov in zastavljenih ciljev za
spoznavanje posameznega čutila skupaj zasnovali različne dejavnosti (pre-
glednica 2), ki so se izvajale ločeno v dveh skupinah. Dejavnosti so bile načr-
tovane po mehkejši različici pristopa CLIL in po načelu en človek – en jezik.
Polovica otrok je sodelovala pri dejavnostih z vzgojiteljico v slovenščini, po-
392