Page 39 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 39
Changing the Educational Paradigm by Applying STEM Competencies

Science-Focused STEM Intervention on Gifted Elementary Students’ Sci-
ence Knowledge and Skills.’ Journal of Advanced Academics 25 (3): 189–213.
Rosenzweig, E. Q., and A. Wigfield. 2016. ‘STEM Motivation Interventions for
Adolescents: A Promising Start, but Further to Go.’ Educational Psychologist
51 (2): 146–163.
Smith, B. L., and J. T. Macgregor. 1992. ‘What Is Collaborative Learning?’ In Col-
laborative Learning: A Sourcebook for Higher Education, edited by A. Good-
sell, M. R. Maher, V. Tinto, B. L. Smith, and J. T. MacGregor, 51–56. State Col-
lege, PA: Pennsylvania State University.
Vijeće ministara Bosne i Hercegovine. 2015. ‘Smjernice za implementaciju za-
jedničke jezgre nastavnih planova i programa za kroskurikularno i među-
predmetno područje definirano na ishodima učenja.’ Vijeće ministara
Bosne i Hercegovine, Sarajevo.
Walter, O., V. Shenaar-Golan, and Z. Greenberg. 2015. ‘Effect of Short-Term Inter-
vention Program on Academic Self-Efficacy in Higher Education.’ Psychol-
ogy 6 (10): 1199–1215.
Wiggins, G., and J. McTighe. 2005. Understanding by Design. 2nd Ed. Alexandria,
VA: Association for Supervision and Curriculum Development.
Yew, E. H. J., E. Chng, and H. G. Schmidt. 2011. ‘Is Learning in Problem-Based
Learning Cumulative?’ Advances in Health Sciences Education 16:449–464.

Sprememba izobraževalne paradigme z uporabo STEM-kompetenc
Nov izobraževalni pristop, s poudarkom na kompetencah študentov, zahteva
prehod k na študenta osredotočenemu pristopu poučevanja, v nasprotju s tra-
dicionalnim pristopom (osredotočenim na učitelja). V prispevku je prikazano,
kako doseči celostni kurikularni pristop na področju naravoslovja in informa-
tike. V Bosni in Hercegovini (BH) predstavljajo STEM (Science, Technology, En-
gineering and Mathematics) učne predmete: tehniko in informacijsko tehno-
logijo, matematiko, fiziko, kemijo, biologijo in geografijo. Integrirani učni načrt
vključuje kombinacijo predmetov, poleg učbenikov še druge učne vire, prila-
godljivejši urnik, osredotočenje na projekte ter odnose med koncepti, in sicer
za dosego enega samega cilja. Medpredmetno povezovanje temelji na kom-
petenčnem pristopu z uporabo disciplin STEM. Omenjeni pristop, ki je osnovan
na kompetencah in usmerjen k učnim rezultatom, vpliva na izboljšanje izobra-
ževalnega sistema v BH in po pričakovanju vodi do boljših učnih dosežkov.
Ključne besede: analiza učbenikov, glasbena vzgoja, metodologija glasbene
vzgoje, metodologija angleščine kot tujega jezika, zgodnje učenje angleščine

37
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44