Page 44 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 44
ina Volk

Učenci se morajo učiti s tehnologijo in skozi tehnologijo, toda pomembno
je, da se učijo tudi o informacijski in komunikacijski tehnologiji. Vsebine učnih
načrtov bi morali redno pregledovati in posodabljati ter pri tem upoštevati
spreminjajoče se učne potrebe v dobi tehnologije. V današnjem času bi mo-
rali v učne načrte vključevati predvsem medpredmetne, medkulturne in digi-
talne kompetence kot pomembne kompetence delovanja v sodobni družbi
(Cachia idr. 2010).

Opredelitev raziskovalnega problema in namena
V Sloveniji nimamo samostojnega učnega predmeta, ki bi razvijal digitalne
kompetence in učence učil o uporabi IKT, zato naj bi bilo razvijanje omenje-
nih kompetenc in znanj vključeno v vse ostale učne predmete skozi pristop
medpredmetnega povezovanja.

Namen prispevka je analizirati učne načrte za prvo vzgojno-izobraževalno
obdobje z vidika razvijanja digitalnih kompetenc skozi medpredmetno po-
vezovanje.

Metodologija
Raziskovalna metoda
Raziskava sloni na deskriptivni raziskovalni metodi. Temeljno raziskovalno
gradivo predstavljajo učni načrti temeljnih predmetov v 1. vzgojno-izobraže-
valnem obdobju osnovne šole.

Postopek zbiranja in obdelave podatkov
Pregledali in analizirali smo šest slovenskih učnih načrtov za prvo vzgojno-
izobraževalno obdobje z vidika vključevanja digitalnih kompetenc v pouče-
vanje, in sicer učni načrt za (I.) slovenščino, (II.) matematiko, (III.) spoznavanje
okolja, (IV.) glasbeno umetnost, (V.) šport in (VI.) likovno umetnost. V Slove-
niji imamo za vsak predmet samostojni učni načrt in v nekaterih slovenskih
učnih načrtih so cilji in vsebine podani za vsak razred posebej; v nekaterih so
podani za celo vzgojno-izobraževalno obdobje skupaj.

Pri analizi učnih načrtov smo se osredotočili na:

– pregled, ali je v posameznem učnem načrtu razvoj digitalnih kompe-
tenc vključen med ključne kompetence za vseživljenjsko učenje,³

³ Evropski parlament in svet Evropske unije določata osem ključnih kompetenc, in sicer spora-
zumevanje v maternem jeziku, sporazumevanje v tujih jezikih, matematične kompetence ter
osnovne kompetence v znanosti in tehnologiji, digitalne kompetence, učenje učenja, socialne

42
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49