Page 94 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 94
a Brezigar

na predmete. To je približno tako, kot da bi spekel torto. Seveda torto
sestavljajo različne sestavine, ampak ko jo spečeš, je ne moreš spet raz-
staviti na posamezne vsebine. Prav tako se ne da razbrati, katere so se-
stavine, s katerimi si jo spekel. Delo na projektih je dober primer tran-
sdisciplinarnega učenja: da lahko zgradiš hišo, potrebuješ neka mate-
matična znanja, da boš izračunal statiko, naredil načrt ipd. Potem po-
trebuješ naravoslovna in tehnična znanja, ker boš moral poznati grad-
bene materiale, geodezijo, hidravliko, elektriko. Če boš želel ta projekt
nekomu predstaviti, boš moral imeti tudi znanja komunikacije in reto-
rike.

Najpomembnejša značilnost programa IB PYP so torej transdisciplinarne
teme. Te združujejo znanja predhodno omenjenih predmetnih področij na
svojevrsten način, prilagojen posamezni šoli z IB PYP, ki lahko vključi vsebine,
ki so pomembne za lokalno okolje, v katerem deluje, ali za globalni svet in jih
lahko prilagodi lokalnemu ali državnemu kurikulu (International Baccalaure-
ate Organisation 2009). IB PYP ima šest transdisciplinarnih tem:

– Kdo smo? To je tema, ki zajema raziskovanje narave o sebi, vrednote
in prepričanja, osebno, telesno, umsko, družbeno in duhovno zdravje,
osebne odnose, vključno z družinami, s prijatelji, skupnostmi in kultu-
rami, pravice in dolžnosti, kaj pomeni biti »človek«.

– Kje smo v času in prostoru? To je tema, ki zajema orientacijo v času in
prostoru, osebne zgodovine, domove in potovanja, izume, odkritja in
migracije človeštva, odnos med posamezniki ter povezanost posame-
znikov in civilizacij, od lokalne do globalne perspektive.

– Kako se izražamo? To je tema, ki raziskuje način, kako odkrivamo in iz-
ražamo ideje, počutje, naravo, kulturo, prepričanja in vrednote, načine,
na katere razmišljamo o, širimo in uživamo v kreativnosti, kako cenimo
estetiko.

– Kako svet deluje? To je tema, ki raziskuje naravni svet in njegove zakoni-
tosti, interakcijo med naravnim svetom (fizičnim in biološkim) ter člove-
škimi družbami, kako ljudje uporabljajo svoje razumevanje znanstve-
nih zakonitosti, učinek znanstvenih in tehnoloških inovacij (in napre-
dovanja) na družbo in okolje.

– Kako se organiziramo? To je tema, ki raziskuje vzajemno povezanost člo-
veških sistemov in družb, strukturo in funkcijo organizacije, družbeno
sprejemanje odločitev, ekonomske aktivnosti in njihov učinek na člo-
veštvo in okolje.

92
   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99