Page 66 - Zabukovec Baruca, Petra. 2020. Z odgovornostjo do družbenih spremembv smeri trajnostno odgovornega razvoja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 66
globalne izzive v turizmu z odgovornostjo

Morala in etika Odgovorni potrošnik Ravnanje v odnosu
do okolja
Preference in
življenjski slog Ozavešcˇenost,
znanje in informacije

Slika 4.2 Kljucˇni elementi opredelitev odgovornega potrošnika

sprejemljiva glede na njegovo ozavešcˇenost, preference in motive v
odnosu do naravnega in družbeno kulturnega okolja, kar je podlaga
za njegovo ravnanje, odziv in vpliv. Potemtakem je odgovoren turist
po naši opredelitvi vsak potrošnik, ki se zaveda lastnega vpliva na
66 naravno, družbeno-kulturno in ekonomsko okolje, v katerem doži-
vlja turisticˇno izkušnjo, in s tem v skladu deluje na nacˇin, ki prispeva
k trajnostnemu razvoju turizma na kakovostnejši ravni.

S to opredelitvijo smo zajeli pomembno vlogo individualne odgo-
vornosti in raznovrstnost osebnih izbir turistov kot potrošnikov, ki
se nanašajo na vse oblike turizma, pri cˇemer je delovanje podvrženo
njihovi stopnji odgovornosti. Pri tem ne gre za absoluten in homo-
gen pristop, temvecˇ za odnos, ki predvideva razlicˇne stopnje odgo-
vornosti turista glede na ozavešcˇenost, zavedanje, etiko in zmožnost
delovanja v smeri pravicˇnosti in trajnosti.

Razprave o konceptu poslovne odgovornosti se dotikajo spre-
memb tudi na strani soocˇanja inštitucionalnih dolocˇitev glede pre-
vzema odgovornosti do okolja v širšem smislu, ki se vzpostavlja kot
prostovoljna eticˇna odgovornosti. Odgovorno ravnanje na strani in-
štitucij je v tem smislu svobodno in prostovoljno dejanje, ki vklju-
cˇuje spoštovanje pravicˇnega in trajnega razvoja okolja za sedanje
ter prihodnje generacije. Korporacije niso vecˇ samo inštrument za
ustvarjanje in povecˇevanje dobicˇka, temvecˇ postajajo tudi odgovor-
ni igralci z eticˇnimi nacˇeli (Rendtorff 2009).

Turisticˇni ponudniki in model trajnostne odgovornosti

Za uravnotežen turizem je poleg odgovornosti pomemben tudi po-
gled na koncept odgovornosti na strani ponudnika. Na strani turi-
sticˇnih ponudnikov v turizmu se odgovornost poslovanja zrcali skozi
koncept trajnostnega razvoja, ki je najpogosteje obravnavan v okviru
destinacij kakor tudi turisticˇnih podjetij. V praksi se turisticˇna pod-
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71