Page 72 - Zabukovec Baruca, Petra. 2020. Z odgovornostjo do družbenih spremembv smeri trajnostno odgovornega razvoja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 72
Nad globalne izzive v turizmu z odgovornostjo

jo opredeljuje kot zelen, trajnostno naravnan, odgovoren in buticˇen
turisticˇni prostor, ki bo usmerjen v ohranjanje in varovanje naravnih
ter kulturnih danosti in dedišcˇine ter odgovorno in trajnostno tu-
risticˇno valorizacijo. Ta koncept razvoja so kot pravega prepoznala
številna podjetja oziroma turisticˇni ponudniki, destinacije in regije,
vendar pa analiza stanja na razlicˇnih ravneh pokaže, da je konkre-
tne trajnostne ponudbe še premalo in ni kriticˇne mase certificiranih
ponudnikov, ki bi omogocˇila aktivnejše trženje zelene ponudbe, na
drugi strani pa manjka sistemski okvir, ki bi na nacionalni ravni po-
vezal prizadevanja, jih pospešil in deležnikom v procesu nudil po-
trebno podporo. Uvajanje nacˇel trajnostnega razvoja, še posebej pa
ekološkega managementa, zahteva mocˇno politicˇno podporo ustre-
znih državnih institucij, sodelovanje vseh udeležencev, oblikovanje
72 konsenza, predvsem pa ucˇinkovito informacijsko in tržno komuni-
kacijsko podporo (Lebe in Vrecˇko 2014).

Hotelirstvo in odgovornost do okolja

Hotelirstvo predstavlja širok spekter turisticˇnih storitev, zlasti v struk-
turi ponudbe na podrocˇju pocˇitnic, sprostitve, rekreacije, prevoza,
gostinstva in poslovnega turizma. Z vidika hotela je turisticˇni pro-
izvod celostno doživetje potrošnika (hotelskega gosta) od prvega
stika s hotelom do odjave iz hotela in je kot tak kombinacija fizicˇ-
nega proizvoda ter storitev (Mihalicˇ 1999, 47). Ta vidik nam omogocˇa
preucˇiti povezanost med odgovornostjo potrošnikov in trajnostnim
razvojem turisticˇnih storitev, zato smo empiricˇno študijo izvedli na
podrocˇju hotelirstva.

Vedno vecˇ hotelov v Evropi v operativno poslovanje hotelov uvaja
trajnostni koncept z okoljskimi praksami, ki se najpogosteje odraža-
jo na naslednjih podrocˇjih (Sloan, Legrand in Chen 2009):

• varcˇevanje z energijo z uporabo obnovljivih virov energije (so-
larna, vetrna, geotermalna, morska, biomasa itd.);

• varcˇevanje z vodo (pri osebni in javni rabi);
• recikliranje in locˇevanje odpadkov;
• oblikovanje okolju prijaznih arhitekturnih rešitev;

venija prepoznavne konkurencˇne prednosti; ter na razumevanju in uveljavljanju so-
dobnih metod in tehnik upravljanja s podrocˇja strateškega nacˇrtovanja ter usmerja-
nja podjetniških konkurencˇnih mrež.
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77