Page 74 - Zabukovec Baruca, Petra. 2020. Z odgovornostjo do družbenih spremembv smeri trajnostno odgovornega razvoja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 74
Nad globalne izzive v turizmu z odgovornostjo

dviga ter utrjevanja ugleda med potrošniki (Enviromental Protecti-
on Agency b. l.).

T. Mihalicˇ, L. Kneževic´ Cvelbar in V. Žabkar (2014) so izvedle empi-
ricˇno študijo o odgovornem poslovanju turisticˇnih hotelskih ponu-
dnikov v Sloveniji. Na osnovi celovitega modela merjenja uspešnosti
poslovanja hotelskih podjetij so spremljali širšo uspešnost poslova-
nja skozi ekonomski, okoljski (z naravnim in s kulturnim okoljem)
ter družbeni vidik, ki zajema odnos zaposlenih, družbe in politicˇ-
no okolje. Model se naslanja na široko sprejete in v turisticˇnem go-
spodarstvu uveljavljene indikatorje trajnostnega razvoja, ki jih pri-
porocˇa Svetovna turisticˇna organizacija in ki merijo vse vidike, ki jih
pokriva opredelitev trajnostnega razvoja, ter omogocˇajo spremljanje
sprememb skozi cˇas na konstanten in konsistenten nacˇin (Mihalicˇ,
74 Kneževic´ Cvelbar in Žabkar 2014). Med kazalnike trženjske uspešno-
sti z vidika hotelskih gostov so uvršcˇeni: zaznana kakovost hotelskih
storitev s strani gostov, zaznana dobljena korist (vrednost) ponudbe
glede na ceno s strani gostov, zadovoljstvo gostov z bivanjem v hote-
lu, zvestoba gostov in mocˇ blagovne znamke hotela. Vsi predstavlje-
ni kazalniki trženjske uspešnosti so medsebojno povezani. Trženj-
ska uspešnost z vidika hotelskega podjetja se nanaša na prispevek
trženjskih aktivnosti in procesov k doseganju poslovnih rezultatov.
Prek identificiranja uspešnih praks na operativnem nivoju, ki lahko
vplivajo na boljši poslovni rezultat, so izpostavljeni naslednji trženj-
ski kazalniki: zadovoljstvo zaposlenih, inovativnost in razvoj, vložki
v aktivnosti trženjskega spleta, ciljne strategije (pozicioniranje ho-
telskega podjetja). Zaposleni v hotelskem podjetju predstavljajo naj-
pomembnejši vir za zagotavljanje zadovoljstva gostov, zato je med
nefinancˇnimi merili zadovoljstvo zaposlenih pokazatelj temeljnega
odnosa med podjetjem in zaposlenimi. Poleg tega so vložki v ino-
vativnost in razvoj turisticˇnih storitev nujno prilagojeni trendom ter
pricˇakovanjem gostov glede na strateške konkurencˇne prednosti ho-
telskega podjetja. Temu primerne so tudi aktivnosti pri pozicionira-
nju hotelskega podjetja na trgu.

Okoljski dejavniki združujejo indikatorje uporabe naravnih virov
in skrb za biološko raznovrstnost ter zadevajo podrocˇje turisticˇne
ekologije. Podlaga izbora kazalnikov sloni na številnih teoreticˇnih in
prakticˇnih modelih ter primerih dobrih praks, kot so priporocˇila sve-
tove turisticˇne organizacije, priporocˇila evropske okoljske iniciative
visit, zeleno racˇunovodstvo, ogljikov odtis, ekološki menedžment in
   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79