Page 73 - Zabukovec Baruca, Petra. 2020. Z odgovornostjo do družbenih spremembv smeri trajnostno odgovornega razvoja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 73
Turisticˇni ponudniki in model trajnostne odgovornosti 73

• upravljanje s hrano in pijacˇo v procesu nabave, priprave in po-
nudbe zdrave, organske, ekološke, lokalne in sezonske ponudbe
jedi in pijacˇ;

• oblikovanje trženjskih ponudb;

• družbeno odgovorno poslovanje.

Navedene okoljske prakse in rešitve so v razlicˇnih kombinacijah
uvedene na obmocˇju treh središcˇ operativnega upravljanja hotela:
v hotelskih sobah, na javnih hotelskih obmocˇjih (lobiji, restavracije,
bazeni, hodniki, terase itd.) in na servisnih podrocˇjih (kuhinje, teh-
nicˇna obmocˇja, pisarne, pralnice itd.). Privlacˇna arhitektura in krea-
tivna tehnologija, ki omogocˇata uporabo naravnih virov energije in
varcˇevanje z energijo, sta lahko privlacˇni za oblikovanje hotelskega
interierja in storitev. Ta trend je tudi posledica sprememb povpra-
ševanja potrošnikov, ki ob »zelenih izdelkih in storitvah« išcˇejo in si
želijo tudi sodobnost.

Uresnicˇevanje hotelske trajnostne politike pa je pogojeno z odgo-
vornostjo. Vsaka trajnostna praksa je namrecˇ dolocˇena z odgovor-
nim ravnanjem posameznika, bodisi gosta ali zaposlenih. Hotelir-
stvo sodi med visoko storitvene dejavnosti in njegova uspešnost je
odvisna od zaposlenih. Izboljšave v procesih so izvedene samo s po-
mocˇjo zaposlenih. Zato se ucˇinkovitost trajnostnih programov zacˇne
z izobraževanjem in s treningi vsakega zaposlenega v hotelu. Moti-
viranje hotelskega osebja za okoljske prakse mora vkljucˇevati jasne
cilje z merljivimi financˇnimi ucˇinki. Na primer, v hotelski verigi Mar-
riott tedensko spremljajo prihranke pri energiji, ki so posledica oza-
vešcˇenega in odgovornega ravnanja zaposlenih, in s tem letno pri-
hranijo do 30 odstotkov. To se odraža tudi v odnosu zaposlenih do
gostov in razumevanju njihovih želja ter pricˇakovanj, s tem pa lah-
ko zagotavljajo storitve, ki zadovoljijo odgovorno usmerjene goste.
Chen (2009) ugotavlja, da aktivno sodelovanje zaposlenih v razlicˇnih
zelenih programih v hotelu dodatno prispeva h koristim naravnega
okolja in ima pozitiven vpliv tudi na financˇno uspešnost.

Hoteli okoljsko odgovornost izkazujejo tudi z uporabo in s sode-
lovanjem v razlicˇnih okoljskih certificiranjih, ekoznamkah in nagra-
dah, ki jih izvajajo razlicˇna združenja z okoljskimi in trajnostnimi
programi ter preverjenimi modeli. K tem iniciativam pristopijo pod-
jetja na prostovoljni osnovi z namenom izboljšanja svojih ravnanj
in praks v trajnostnem razvoju kot tudi z namenom promocije in
   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78