Page 90 - Zabukovec Baruca, Petra. 2020. Z odgovornostjo do družbenih spremembv smeri trajnostno odgovornega razvoja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 90
Empiricˇna raziskava

nam omogocˇa preucˇiti povezanost med odgovornostjo potrošnikov
in trajnostnim razvojem turisticˇnih storitev, zato smo empiricˇno štu-
dijo izvedli na podrocˇju hotelirstva. Uresnicˇevanje hotelske trajno-
stne politike pa je pogojeno z odgovornostjo. Vsaka trajnostna pra-
ksa je namrecˇ dolocˇena z odgovornim ravnanjem posameznika, bo-
disi gosta ali zaposlenih.

Empiricˇna raziskava manjšega obsega je bila izvedena z metodo
intervjuja med petimi hotelskimi direktorji na slovenski Obali v letu
2017.

Kvalitativni pristop k raziskovanju
Kvalitativni raziskovalni pristop pridobivanja podatkov, s pomocˇjo
intervjujev na strani turisticˇnih ponudnikov, je bil izveden z nacˇrtom
90 namenskega vzorcˇenja. Na ta nacˇin smo opredelili in izbirali enote
za opravljanje intervjujev. V raziskavi smo izvedli intervjuje s kompe-
tentnimi osebami, ki vsestransko razumejo preucˇevani predmet in
imajo bistvene izkušnje, kar nam je omogocˇilo boljše razumevanje
kompleksne kategorije odgovornosti potrošnikov v turizmu z vidika
turisticˇnih ponudnikov.

Opravljenih je bilo pet intervjujev s predstavniki turisticˇnih ponu-
dnikov iz vrst malih in srednje velikih hotelskih podjetij. Izbor inter-
vjuvancev je bil usmerjen v turisticˇno ponudbo na slovenski Obali.
Cilj je bil pridobiti odgovorne osebe iz prve vodstvene linije, ki so
vkljucˇene tako na strateški kot operativni ravni odlocˇanja.

Intervjuje smo izvedli terensko, v cˇasovnem zaporedju treh dni.
Predhodno smo intervjuvance pisno zaprosili za sodelovanje v kvali-
tativni raziskavi. Pri tem smo navedli temo raziskovanja in predlagali
termin izvedbe. Vsi naprošeni so se pozitivno odzvali in pristopili k
usklajevanju termina za izvedbo intervjuja. Zagotovili smo jim ano-
nimnost. Intervjuji so bili ob pogovoru zabeleženi in so v povprecˇju
trajali 45 minut.

Merski inštrument
Za potrebe poglobljenega intervju smo izbrali polstrukturirani vpra-
šalnik, ki vsebuje štiri sklope vprašanj odprtega tipa z možnostjo po-
stavljanja podvprašanja, s katerimi smo spodbudili odziv intervju-
vancev. Pred izvedbo intervjujev smo pripravili vodila za intervju,
vkljucˇno z okvirnimi vprašanji. Razumljivost in ustreznost vprašanj
smo preverili z izvedbo pilotnih intervjujev s tremi predstavniki turi-
   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95