Page 91 - Zabukovec Baruca, Petra. 2020. Z odgovornostjo do družbenih spremembv smeri trajnostno odgovornega razvoja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 91
Merski inštrument 91

sticˇnih podjetjih, ki vsestransko razumejo preucˇevane vsebine in so
lahko podali izcˇrpne podatke. Po izvedbi pilotnih intervjujev smo jih
zaprosili za pojasnilo in tolmacˇenje razumevanja postavljenih kon-
ceptov, kot so na primer odgovorni potrošnik, trajnostne prakse v tu-
rizmu, družbena odgovornost in podobni. Kasneje ti sodelujocˇi su-
bjekti niso bili vkljucˇeni v dejansko raziskavo.

Intervju je vkljucˇeval za vse sodelujocˇe ista vprašanja odprte nara-
ve, ki subjektom v raziskavi dopušcˇajo svobodo pri izražanju in od-
govarjanju. Zastavili smo jih pomensko nevtralno, na nacˇin, da ni-
smo vsiljevali vnaprej dolocˇenih konceptov. Vprašanja so bila okvir-
ne narave, da smo jih glede na potek intervjuja in analize že prido-
bljenih podatkov po potrebi prilagajali oziroma poglabljali z doda-
tnimi vprašanji. Na ta nacˇin laže uravnotežimo odkrivanje pojavov
na terenu in ciljno raziskovanje glede na postavljena raziskovalna
vprašanja.

Pred koncˇnim oblikovanjem sklopov vprašanj smo testno opravili
dva intervjuja in tako preverili smiselnost postavljenih sklopov vpra-
šanj. Izkazalo se je, da je en sklop vprašanj odvecˇ in razpravo podalj-
ša ter usmeri v druge problematike, ki niso tema našega preucˇeva-
nja, zato smo ga izlocˇili in s tem skrajšali vprašalnik. Konkretno se
je ta sklop nanašal na koristnost zunanjih spodbud pri vpeljevanju
trajnostnih praks v ponudbo. Na osnovi analize pilotnih intervjujev
smo izvedli korekcije vprašanj, ki so vsebinsko strukturirana in se na-
vezujejo na dobljene rezultate kvantitativne raziskave. Poglobljeno
smo raziskali naslednje štiri vidike turisticˇnega ponudnika:

1. Integriranost okoljskih praks v hotelsko ponudbo in ocena nji-
hove pomembnosti za gosta. Pri tem smo uporabili nabor praks
iz vprašalnika in ugotavljali skladnost pogledov med potrošniki
in ponudniki.

2. Strateška vizija razvoja in odgovornost turisticˇnega ponudnika
do družbe in okolja. Pri tem so nas zanimali vkljucˇenost trajno-
stnih razvojnih usmeritev in praks v poslovno razvojno strategi-
jo in letne nacˇrte, vsebina obstojecˇih in nacˇrtovanih trajnostnih
projektov in praks v prihodnosti ter komuniciranje in usposab-
ljanje zaposlenih glede družbene in okoljske odgovornosti pod-
jetja.

3. Potrošniki in njihova odgovornost do okolja in družbe. Ugota-
vljali smo pristop in odnos turisticˇnih ponudnikov do gostov z
   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96