Page 92 - Zabukovec Baruca, Petra. 2020. Z odgovornostjo do družbenih spremembv smeri trajnostno odgovornega razvoja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 92
Empiricˇna raziskava

naslednjih vidikov: povpraševanja in izkušnje z gosti glede od-
govornega odnosa do okolja, odgovorno ravnanje gostov v hote-
lu (na primer ali spoštujejo priporocˇila glede varcˇevanja z vodo,
energijo, posredujejo mnenja in priporocˇila itd.); so pripravljeni
placˇati višjo ceno za lokalne in varovanju okolja prilagojene tu-
risticˇne storitve v hotelu; uporaba okoljsko odgovorne ponudbe
pri tržnem komuniciranju;.
4. Soustvarjanja turisticˇne ponudbe s potrošniki v smeri odgovor-
nosti do okolja in družbe. Naše zanimanje je bilo pri tem usmer-
jeno predvsem v dve podrocˇji: sistemsko spremljanje vtisov gle-
de zadovoljstva gostov, na primer prek anket, spleta, zaposlenih
in drugih virov itd., in ukrepi na strani turisticˇnih ponudnikov
glede na prejete odzive gostov in odpravljanje napak ter vpelje-
92 vanje ukrepov za izboljšave in razvoj.

Analiza
Analizo smo opravili na osnovi odgovorov po obravnavanih štirih
sklopih vprašanj, ki jih predstavljamo v nadaljevanju.

Integriranost okoljskih praks hotelskega ponudnika
Intervjuvanci so ocenjevali pomembnost trditev od 1 – nepomemb-
no do 5 – zelo pomembno. Pri tem smo zabeležili relevantne pripom-
be ali pojasnila (preglednica 5.1).

Analiza kaže, da je ocena pomembnosti najvišja pri cˇistocˇi oko-
lja in skrbnem odnosu do narave ter da je okoljska odgovornost del
hotelske kulture med zaposlenimi. Prav tako so anketiranci kot ze-
lo pomembno oznacˇili informiranje javnosti o okoljskih in družbe-
no odgovornih praksah kot tudi ozavešcˇanje in spodbujanje turi-
stov/gostov k odgovornemu ravnanju. Za pomembna dejavnika sta
se izkazala tudi prioritetno zaposlovanje ljudi iz lokalnega okolja in
zagotavljanje dobrih delovnih pogojev za zaposlene. Pri tem je bil za-
beležen zadržek na strani vodstva velikega podjetja, kjer je v odnosu
do gostov prisoten nekoliko manj oseben pristop. Skladnost arhitek-
ture in notranje opreme je srednje pomemben dejavnik, saj je bilo
iz pogovorov razvidno, da je pri tem najvecˇja omejitev pogojenost
s tehnicˇno izvedbo, ki sovpada z zmožnostmi in investicijami. Pri
tem so anketiranci izpostavili bistveni element z vidika percepcije
gosta, ki je pozoren predvsem na urejenost in zmerno skladnost. Lo-
cˇevanje odpadkov za vnovicˇno predelavo je prav tako že pricˇakovan
   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97