Page 147 - Lesjak, Miha, Marijana Sikošek, Simon Kerma. Ur. 2020. Tematski turizem: teoretični in aplikativni primeru oblik turizma v svetu in Sloveniji. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 147
Prireditveni turizem 147

• Gostiteljska organizacija, ki je odgovorna za oblikovanje ciljev
in upravljanje s prireditvijo.

• Gostiteljska (lokalna) skupnost, ki sodeluje pri oblikovanju kon-
teksta prireditve in se srecˇuje z ucˇinki prireditev (pozitivnimi
in negativnimi). M. Sikošek (2010) izpostavlja, da je lokalna
skupnost pomemben subjekt, saj je njeno sodelovanje nujno
za uspeh prireditve oz. obratno. Pozitiven odnos lokalne sku-
pnosti do prireditve je pomemben podporni element: izrazi
se v odobravanju prireditve in njenih (pogosto) obremenilnih
ucˇinkih v skupnosti, v prostovoljskem sodelovanju pri izvedbi
ter pozitivnih govoricah o prireditvi.

• Udeleženci prireditve (sodelujocˇi kot protagonisti prireditve in
obiskovalci/gledalci), ki aktivno sodelujejo v prireditvi ali jo
podpirajo z obiskom. Gre za subjekte, ki jim je prireditev prven-
stveno namenjena, zato je pomembno, da prireditev zadovolji
njihove želje in pricˇakovanja.

• Sodelavci prireditve, ki s svojim delom prispevajo k uresnicˇitvi
(izvedbi) prireditve kot take. Kot omenja M. Sikošek (2010), so to
lahko redno in pogodbeno zaposleni delavci ali pa prostovoljci.
Glede na to, da so prireditve vecˇinoma sezonskega znacˇaja oz.
da se ne odvijajo redno, je prisotnost pogodbeno zaposlenih ali
prostovoljcev pri pripravi prireditve dokaj pogost pojav.

• Mediji (klasicˇni in digitalni), ki dajejo podporo prireditvam v
smislu promocije v zameno za oglaševalske pravice na priredi-
tvah. M. Sikošek (2010) poudarja, da je osnovno poslanstvo me-
dijev omogocˇiti prireditvi odmevnost. Cˇ eprav so mediji sprva
nastopali le kot »prenašalci« dogodkov na prireditvi, pa se da-
nes ob vse vecˇjem medijskem razvoju celo dogaja, da je priredi-
tev organizirana zaradi zagotavljanja vecˇjega števila gledalcev.

• Sponzorji so posebna skupina deležnikov, ki z materialno ali fi-
nancˇno podporo prispevajo k uresnicˇitvi prireditve. M. Sikošek
(2010) opozarja, da imajo sponzorji pri sodelovanju s priredi-
tvijo predvsem poslovni interes, saj v zameno za svoj prispe-
vek pricˇakujejo medijski prostor oz. prepoznavnost prireditve,
ki jo vrednotijo kot poseben marketinški kanal za komunicira-
nje z zunanjimi javnostmi. Sponzor, imenovan tudi pokrovitelj
ali partner prireditve, je pomemben deležnik, zato so prireditve
pogosto poimenovane po njem.
   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152