Page 148 - Lesjak, Miha, Marijana Sikošek, Simon Kerma. Ur. 2020. Tematski turizem: teoretični in aplikativni primeru oblik turizma v svetu in Sloveniji. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 148
Marijana Sikošek

• Javne institucije in organizacije, ki s svojimi storitvami omogo-
cˇajo izvedbo prireditev, saj le-te skupnosti prinašajo posreden
prihodek v obliki pristojbin, taks in davkov ter pomagajo obli-
kovati imidž kraja ali regije. Prispevek takšnih organizacij se iz-
raža npr. v sodelovanju komunalnega podjetja, upravne enote,
policije in drugih javnih služb, brez katerih javne prireditve ne
moremo organizirati.

• Profesionalna združenja ali organizacije na podrocˇju prireditev,
ki dajejo tehnicˇno in moralno podporo organizatorjem priredi-
tev.

Pri organizaciji in izvedbi prireditve imamo v praksi obicˇajno
opraviti z vecˇ deležniki naenkrat. Ti so pomembni (poslovni) par-
148 tnerji prireditve, ki jih je treba zato pazljivo izbirati, saj je uspeh pri-
reditve odvisen tudi od njihovega sodelovanja.

Pomen prireditev za turizem in gostiteljsko destinacijo:
od vpliva prireditev do njihove zapušcˇine

Prireditve so zaradi svoje vloge, ki jo imajo pri razvoju turisticˇnih
destinacij in širših regij, pomemben element na razlicˇnih podrocˇjih
cˇlovekovega delovanja na nacionalni in globalni ravni. Kot ugotavlja
Getz (2008), mnoge države prireditve uporabljajo za doseganje ugle-
da, poudarjanje svojih dosežkov, podporo v (turisticˇni) prodaji ali za
odpiranje svetu. Prireditve so torej lahko pomemben cˇlen v razvoju
družbe, v nadaljevanju pa se bomo osredotocˇili na njihov pomen za
turizem in vplive, ki jih s tem prinašajo, ter zapušcˇino, ki jo ustvarijo
za destinacijo.

Že v zgodnejših preucˇevanjih prireditev in prireditvenega turizma
so se avtorji (Delamere idr., 2001; Fredline idr., 2003; Getz, 2008; De-
ery in Jago, 2010; Bowdin idr., 2011; Bladen idr., 2012; Quinn, 2013)
ukvarjali z razcˇlenjevanjem vpliva prireditev, pri cˇemer so najpo-
gosteje identificirane štiri temeljne skupine: socio-kulturne, politicˇ-
ne, ekonomske in okoljske. Najvecˇ pozornosti avtorjev je namenjene
ekonomskim in okoljskim vplivom prireditev, kar ne presenecˇa, saj
gre za vplive, ki imajo hitro viden ucˇinek v družbi in gostiteljski de-
stinaciji. Ob obravnavi vplivov prireditev se je potrebno zavedati, da
ti niso nujno pozitivni, ampak so lahko tudi negativni, kar je potreb-
no v gostiteljski destinaciji smiselno uravnavati. V pomocˇ pri tem je
strateški pristop pri nacˇrtovanju prireditev na destinaciji ali regiji.
   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153