Page 144 - Lesjak, Miha, Marijana Sikošek, Simon Kerma. Ur. 2020. Tematski turizem: teoretični in aplikativni primeru oblik turizma v svetu in Sloveniji. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 144
Marijana Sikošek

ni turizem razumeti kot povezovalno sredstvo za vse planirane pri-
reditve, ki kot take sestavljajo integrirani model za razvoj in trženje
destinacij.

Getz je leta 1997 prvicˇ opredelil prireditveni turizem kot poseben
del tematskega turizma. Pri tem ga je definiral tako s strani ponudbe,
to je gostiteljske destinacije, kot s strani povpraševanja, to je udele-
ženca oz. potrošnika prireditve.

S strani ponudbe oz. destinacije je prireditveni turizem potrebno
razumeti kot premišljeno nacˇrtovanje, razvoj in promocijo razlicˇnih
vrst prireditev. Prireditve tako postanejo usmerjevalec nadaljnjega
razvoja destinacije, tako turisticˇnega kot družbeno-ekonomskega, in
pripomorejo h krepitvi njenega ugleda ter delujejo kot pritegoval-
ni element. Prireditveni turizem je tako treba razumeti kot posebno
144 strateško podrocˇje v turizmu in kot orodje v trženju destinacij (Getz,
1997; Getz in Page, 2016).

Pri razumevanju prireditvenega turizma s strani povpraševanja
oz. s perspektive potrošnika prireditve (udeleženca) je potrebno naj-
prej odgovoriti na vprašanja, kdo in zakaj potuje zaradi obiska prire-
ditve in kdo se udeležuje prireditve, medtem ko je na potovanju. S
strani povpraševanja torej pomeni prireditveni turizem tocˇno dolo-
cˇeno skupino ljudi – turistov, ki bodisi potujejo izkljucˇno zato, da se
udeležijo prireditve, bodisi se prireditve udeležijo takrat, ko bivajo
izven kraja stalnega bivališcˇa (Getz, 1997; Getz in Page, 2016).

Prav poznavanje posebnosti glede ponudbe in povpraševanja po
prireditvah zahteva poznavanje vloge, ki jo imajo prireditve, s tem pa
tudi prireditveni turizem pri razvoju destinacij. Getz in Page (2016,
str. 597) prireditvam pripisujeta naslednje vloge:

• prireditve lahko privabijo turiste kot tudi sponzorje in medije,
ki sicer ne bi obiskali destinacije, potrošnja obiskovalcev prire-
ditve oz. prireditvenih turistov ustvarja ekonomske koristi, pri-
reditveni turizem je lahko vzvod za premagovanje sezonskosti,
orodje za geografsko širitev turizma ter za urbani in ekonomski
razvoj, oblikovanje posebnega nabora – portofolia prireditev na
destinaciji pa lahko prispeva k vecˇjim ucˇinkom in usmerjenosti
v razlicˇne segmente obiskovalcev;

• prireditve lahko oblikujejo pozitiven imidž destinacije, prispe-
vajo k oblikovanju ali krepitvi destinacijske znamke ali repozi-
cioniranju kraja;
   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149