Page 153 - Lesjak, Miha, Marijana Sikošek, Simon Kerma. Ur. 2020. Tematski turizem: teoretični in aplikativni primeru oblik turizma v svetu in Sloveniji. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 153
Poslovni turizem ali kongresna
dejavnost

Marijana Sikošek
up Fakulteta za turisticˇne študije – Turistica
marijana.sikosek@fts.upr.si

Uvod
Razlicˇni motivi za potovanje generirajo obisk turisticˇne destinacije
in s tem pojav razlicˇnih oblik oz. zvrsti turizma. Cˇ eprav so motivi
za turisticˇni obisk destinacije lahko precej razlicˇni, se percepcija tu-
risticˇnega obiska vecˇinoma navezuje na koncept korišcˇenja proste-
ga cˇasa posameznika. Zato pri opredeljevanju motivov precej redke-
je pomislimo na to, da je vzvod za obisk destinacije lahko tudi po-
slovne narave. Turizem je konceptualno povezan s posameznikovim
prostim cˇasom. Prav zaradi locˇitve cˇasa posameznika na cˇas, ki ga
nameni delu, od cˇasa, ki ga ne nameni službenim dejavnostim, lah-
ko govorimo o pojavu koncepta turizma, ki ga zato pojmovno naj-
pogosteje povezujemo s preživljanjem prostega cˇasa in potovanjem
oseb iz kraja njihovega stalnega bivališcˇa (Burkart in Medlik, 1992).
Poslovni turizem pa je koncept, ki se razlikuje od koncepta prosto-
cˇasnega turizma, saj temelji na aktivnostih, povezanih s potovanji
v službenem cˇasu. Pri opredeljevanju koncepta poslovnega turizma
je potrebno opozoriti tudi na to, da o njem najpogosteje govorimo
v povezavi z obiskom oz. udeležbo posameznikov v razlicˇnih vrstah
poslovnih prireditev, ki so povezane z njihovim delom.

Lesjak, M., Sikošek, M., in Kerma, S. (ur.). (2020). Tematski turizem:
teoreticˇni in aplikativni primeri oblik turizma v svetu in Sloveniji.

https://doi.org/10.26493/978-961-293-042-4.153-175
   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158