Page 154 - Lesjak, Miha, Marijana Sikošek, Simon Kerma. Ur. 2020. Tematski turizem: teoretični in aplikativni primeru oblik turizma v svetu in Sloveniji. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 154
Marijana Sikošek

V nadaljevanju najprej pojasnjujemo koncept poslovnega turizma
v odnosu do prostocˇasnega turizma, nadaljujemo z opredelitvami
poslovnega turizma in razlicˇnih oblik poslovnih srecˇanj, zakljucˇuje-
mo pa s posebnostmi te tematske oblike turizma v svetu in v Slove-
niji.

Opredelitev koncepta poslovnega turizma, kongresne
dejavnosti in kongresnega turizma

Swarbrooke in S. Horner (2001) menita, da je poslovni turizem ši-
rok pojem, na katerega se navezujejo pomensko ožji koncepti. Nujno
pa je že na zacˇetku opozoriti na precej nedorecˇeno in razdrobljeno
terminologijo, kar zagotovo izhaja iz dejstva, da je na podrocˇju po-
slovnih prireditev zaslediti vecˇ razlicˇnih pojavnih oblik (Rogers, 1998;
154 Ladkin, 2002; Sikošek, 2012).

Pri opredelitvi koncepta bomo izhajali iz definicije poslovnega tu-
rista, ki vsebuje osnovni namen potovanja posameznika in ki ga je
med prvimi opredelil Rogers (1998, str. 19), in sicer kot »osebo, ka-
tere osrednji namen potovanja je udeležba v dejavnostih ali dogod-
kih, povezanih z njegovim delom ali delovnimi interesi«. Gre torej
za osebo, ki primarno iz poslovnih razlogov potuje na razlicˇne po-
slovne dogodke in opravlja poslovna potovanja. Glede na obseg oz.
množicˇnost udeležbe posameznikov v poslovnem potovanju zdru-
žuje dve pojavni obliki: individualni poslovni turizem in skupinski
poslovni turizem. Med prvimi je individualno obliko definiral Rogers
(1998, str. 19) in jo poimenoval individual business travel ali corpora-
te travel, poslovnega popotnika pa business traveller. Swarbrooke in
S. Horner (2001, str. 3) sta jo opredelila kot business travel ali indi-
vidual general business trip. Razumemo ga kot potovanje ene osebe
s poslovnim namenom, vkljucˇuje pa poslovna potovanja zaradi sve-
tovanja, prodaje ipd., na primer potovanje trgovskega potnika. Dru-
ga pojavna oblika poslovnega turizma vkljucˇuje potovanje vecˇ oseb
s poslovnim namenom na isti kraj zaradi udeležbe na poslovnem
srecˇanju (prireditvi), kar imenujemo skupinski poslovni turizem. Ta
obsega poslovna potovanja, ki se jih naenkrat udeleži vecˇje število
oseb, kot so konference, kongresi, motivacijska potovanja, poslovna
srecˇanja, razstave ter vladna srecˇanja, in je v literaturi najpogoste-
je imenovan z akronimom mice, vendar najdemo tudi druge izraze,
kar pojasnjujemo v nadaljevanju.

Na sliki 7.1 je prikazana umešcˇenost koncepta poslovnega turizma
   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159