Page 158 - Lesjak, Miha, Marijana Sikošek, Simon Kerma. Ur. 2020. Tematski turizem: teoretični in aplikativni primeru oblik turizma v svetu in Sloveniji. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 158
Marijana Sikošek

srecˇanja, kot so kongresi, konference, konvencije, znanstveni
sestanki in znanstvena srecˇanja.

Zakljucˇujemo z ugotovitvijo, da poslovni turizem v njegovem naj-
širšem pomenu razumemo kot potovanje oseb iz poslovnih razlo-
gov izven kraja njihovega stalnega prebivanja z namenom izmenja-
ve znanj in informacij ter ustvarjanja novih poslovnih priložnosti na
poslovnem srecˇanju (prireditvi); pri cˇemer štejemo med kongresni
turizem tiste njegove oblike, ki se jih udeleži vecˇ ljudi naenkrat, nji-
hova organizacija pa zahteva korišcˇenje specializiranih kongresnih
storitev ter splošne in turisticˇne infrastrukture in storitev.

Vrste in znacˇilnosti poslovnih prireditev
158 Poslovni turizem pomeni potovanje posameznikov iz poslovnih ra-

zlogov, temeljni motiv potovanja pa je udeležba na poslovni prire-
ditvi, ki predstavlja njegov osnovni produkt. Že pri opredeljevanju
koncepta poslovnega turizma smo ugotovili, da pri tem obstajata
precejšnja neenotnost in nedorecˇenost. Podobno je pri opredelitvi
razlicˇnih vrst poslovnih prireditev oz. poslovnih srecˇanj. V literaturi
(Weber in Chon, 2002; Mair, 2013; Getz in Page, 2016) in praksi se je
še najbolj uveljavila raba akronima mice kot krovnega pojma, ki za-
objema štiri osnovne tipe poslovnih prireditev in je pogosto sinonim
za poslovni ali kongresni turizem ali kongresno dejavnost, še bolj pa
se v praksi navezuje na izraz industrija srecˇanj. Tipologijo poslovnih
prireditev, ki spadajo pod akronim mice, predstavljamo na sliki 7.2.

V literaturi je sicer opaziti dvome, da bi motivacijska potovanja
(angl. incentives) uvršcˇali v zgornjo tipologijo poslovnih prireditev
(Mair, 2013; Getz in Page, 2016), saj naj bi bila takšna potovanja bolj
orodje nagrajevanja managerjev kot pa poslovno srecˇanje (Mair,
2013). Zato se pojavljajo tudi akronimi mece (Meetings, Events, Con-
ventions, Exhibitions), mce (Meetings, Conventions, Exhibitions)
(Weber in Chon, 2002) ali meec (Meetings, Expositions, Events and
Conventions) (Fenich, 1995; DiPietro idr., 2008), mce (Meeting, Con-
vention and Exhibition) (Huo, 2014) ali cemi (Conventions, Exhibi-
tions, Meetings, Incentives) (Weber in Chon, 2002), ki pa se ga red-
keje uporablja. V literaturi so definicije pogosto povzete po definici-
jah vodilnih strokovnih organizacij s podrocˇja kongresne dejavnosti,
kot so Events Industry Council (eic), International Congress in Con-
vention Association (icca), The International Association of Pro-
   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163