Page 157 - Lesjak, Miha, Marijana Sikošek, Simon Kerma. Ur. 2020. Tematski turizem: teoretični in aplikativni primeru oblik turizma v svetu in Sloveniji. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 157
Poslovni turizem ali kongresna dejavnost 157

Rogers (2008) se sprašuje, ali je takšna raznolikost v resnici posle-
dica raznovrstnosti kongresnih prireditev ali bolj posledica raznolicˇ-
nosti angleškega jezika, v katerem potekajo akademske in strokov-
ne razprave. Podrobnejši pregled literature kaže, da gre le v manj-
šem obsegu za dejansko razliko med posameznimi vrstami priredi-
tev, pogosto pa za razlicˇen jezikovni prostor. Na podobne pojmovne
izzive posebej opozarja tudi A. Ladkin (2006), ki trdi, da je v razisko-
vanju kongresnega turizma velik izziv pravilno definiranje te oblike
turizma in uporaba terminologije razlicˇnih vrst poslovnih srecˇanj oz.
prireditev.

Cˇ eprav gre za neenotno rabo razlicˇnih izrazov, je pomembno, da
jih zaradi lažjega razumevanja natancˇneje pojasnimo tudi v sloven-
skem jeziku. Pri tem se opiramo na opredelitve tujih avtorjev in stro-
kovno rabo, ki je obicˇajna v slovenskih strokovnih virih (Zidanski,
2005; Turizem Ljubljana, 2011):

• poslovni turizem velja za najširši pojem, ki zajema individualna
in skupinska poslovna srecˇanja;

• kongresni turizem je pojem, ki zajema organizacijo razlicˇnih
kongresnih aktivnosti v smislu potovanja vecˇ oseb izven kraja
njihovega stalnega prebivanja z namenom medsebojnega sre-
cˇanja na poslovni (kongresni) prireditvi zaradi izmenjave zna-
nja, informacij, ki v cˇasu potovanja koristijo kongresno, turisticˇ-
no in splošno infrastrukturo ter storitve;

• kongresna dejavnost je pojem, povezan z organizacijo razlicˇnih
poslovnih prireditev, kot so kongresi, konference, poslovna sre-
cˇanja, motivacijska/nagradna potovanja, razstave in sejmi; po-
meni organizacijske dejavnosti ponudnikov in narocˇnikov po-
slovnih srecˇanj ter ustvarjanje ugodnega okolja za izmenjavo
znanja, poslovnih povezav in dogovorov, ki prispevajo k rasti
ekonomskega in družbenega okolja, pri cˇemer se ta pojem po-
mensko prekriva s pojmoma »kongresna industrija« ali »indu-
strija srecˇanj« ter »kongresni turizem«;

• poslovna srecˇanja ali poslovne prireditve so splošno poimeno-
vanje za vse oblike srecˇanj oz. potovanj vecˇjih skupin posame-
znikov iz poslovnih razlogov, kot so konference, kongresi, znan-
stvena srecˇanja, motivacijska ali nagradna potovanja, poslovni
sestanki, razstave in sejmi;

• kongresna/konferencˇna prireditev je poimenovanje za poslovna
   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162