Page 159 - Lesjak, Miha, Marijana Sikošek, Simon Kerma. Ur. 2020. Tematski turizem: teoretični in aplikativni primeru oblik turizma v svetu in Sloveniji. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 159
lovni turizem ali kongresna dejavnost

M (angl. meetings): poslovni sestanki, srecˇanja, Gospodarske konference
druženja Vladne konference
Konference združenj
I (angl. incentives): motivacijska/nagradna potovanja smerf konference
in dogodki

C (angl. conferences): konference, kongresi,
konvencije, simpoziji . . .

E (angl. exhibitions): sejmi, razstave, poslovne borze,
spremljevalne prireditve

Slika 7.2 mice tipologija poslovnih srecˇanj

fessional Congress Organisers (iapco) in Kongresni urad Slovenije 159
(kus). Svetovna turisticˇna organizacija (World Tourism Organizati-
on, 2006) opozarja, da ne glede na vrsto poslovnega srecˇanja velja,
da mora ta potekati izven sedeža organizacije v najetih prostorih, na
kongresnem prizorišcˇu, cˇe ga želimo opredeliti kot takšno. V literatu-
ri (Seekings, 1992; Rogers, 1998; Ladkin, 2002; Weber in Chon, 2002;
World Tourism Organization, 2006; Mair, 2013) se poimenovanja vse
od zgodnjih zacˇetkov v grobem locˇujejo glede na namen, lokacijo
srecˇanja in število udeležencev.

Prva skupina poslovnih prireditev so poslovna srecˇanja (angl. mee-
tings), kjer prihaja do najvecˇjih razhajanj v mnenjih, kaj naj bi pome-
nila. Nacˇeloma gre za dvoje: za splošen pojem, ki obsega vsa srecˇa-
nja ljudi iz poslovnih razlogov v kontekstu skupinskega poslovnega
turizma in se nanaša na vse vrste poslovnih srecˇanj. Lahko pa po-
meni tudi samostojno poslovno srecˇanje, katerega primarni namen
je sodelovanje v diskusiji, udeležba na izobraževalnih in/ali poslov-
nih sestankih in naj bi pomenilo »srecˇanje najmanj 10 posamezni-
kov za najmanj štiri ure v najetih prostorih« (Mair, 2013; World Tou-
rism Organization, 2006; Mair, 2013). Kot poudarja J. Mair (2013), so
v nekaterih primerih poslovne prireditve mišljene kot velike prire-
ditve, vcˇasih kot manjša srecˇanja posameznikov, pogosto se razlicˇne
vrste srecˇanj prekrivajo z drugimi (na primer kongres in razstava).
Med vsemi opredelitvami je prav opredelitev izraza poslovno srecˇa-
nje najrazlicˇnejša, vendar pa se na splošno najpogosteje uporablja
kot sinonim za poslovne sestanke ali velika srecˇanja mednarodnih
združenj.

Motivacijska ali nagradna potovanja (angl. incentives, incenti-
ve travel, incentive trip) mednarodna strokovna organizacija na
   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164