Page 136 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 136
eba Sainz de Baranda in Eva Arrilucea

robotike in kodeks za etični odbor za raziskave ter »elektronski su-
bjekt« med drugim.
– s o/ts 15066: 2016 – Roboti in robotske naprave, ki določajo varno-
stne zahteve za sodelovalne industrijske robotske sisteme in delov-
no okolje ter dopolnjujejo zahteve in napotke o skupnem delovanju
industrijskih robotov, podane v i s o 10218-1 in i s o 10218-2. Pravi-
lo velja za industrijske robotske sisteme, kot je opisano v standardih
i s o 20218-1 in i s o 10218-2, vendar se ne uporablja za neindustrijske
robote, čeprav so predstavljena varnostna načela lahko koristna tudi
za druga področja robotike.
– Sporočilo e s o krepitvi evropskega sistema za kibernetsko varnost in
spodbujanju konkurenčne in inovativne industrije kibernetske var-
nosti, da se zagotovi zaupanje v napredne digitalne sisteme.
– Splošna uredba o varstvu podatkov (g dp r), s katero nameravajo
Evropski parlament, Svet Evropske unije in Evropska komisija okre-
piti in poenotiti varstvo podatkov za vse posameznike v Evropski
uniji.

Razvoj zakonodaje ni homogen v vseh državah. z da, Japonska in Juž-
na Koreja so primeri držav z višjo stopnjo regulacije robotov in robotike.
V Evropi se razprava osredotoča na glavna vprašanja glede pravega časa
za urejanje in intenzivnosti ureditve. Glede prvega lahko zgodnja ureditev
ovira tehnološki razvoj, vendar pozna ureditev ne more nadzorovati soci-
alnih, političnih in gospodarskih posledic. Glede intenzivnosti ni soglasja
glede stopnje podrobnosti regulativnih definicij,niti glede tega, ali bi mo-
rala biti ureditev trdna (pravila vezave) ali mehka (splošne smernice).

Med najpomembnejša pravna vprašanja za podjetja v digitalni dobi so-
dijo dostop do podatkov, odgovornost, lastništvo podatkov in oblak (Busi-
ness Europe, 2017).

V zvezi z lastništvom podatkov in dostopom za neosebne podatke tre-
nutno ni pravnega koncepta lastništva podatkov, splošna praksa pa nare-
kuje, da se sklenejo sporazumi o pravicah do podatkov. Za vzpodbuditev
prostega pretoka podatkov Evropska komisija ocenjuje oblikovanje nove-
ga pravilnika za neosebne in anonimizirane podatke. Čeprav je bila splošna
uredba o varstvu podatkov pomemben korak k usklajevanju, je pomembno
vzpostaviti zanesljiva pravila za mednarodni prenos podatkov. Prav tako
lahko zakonodaja o varstvu podatkov napreduje na nekaj posebnih pod-
ročjih, kamor sodijo: varstvo podatkov o zaposlenih, zakon o digitalizaciji
energetskega prehoda in sprejetje zakonodaje o e-zdravju.

136
   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141