Page 133 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 133
Prihodnji izzivi managementa

je in nova znanja. Prav tako bi morala mala in srednja podjetja v svojih
vrednostnih verigah deležnike (dobavitelje, stranke, konkurente itd.) upo-
števati kot enakovreden del svojega podjetja in ne le kot izolirane subjekte,
ločene od notranjega postopka odločanja.

Koncept odprte inovacije, opredeljen kot uporaba namenskih prilivov in
odlivov znanja za pospeševanje notranjih inovacij ter širitev trgov za zu-
nanjo uporabo inovacij (Chesbrough, 2002), ima prav tako ključno vlogo
pri sodelovanju. Ker so inovacijski cikli vedno krajši, postane sodelovanje
z drugimi zainteresiranimi stranmi prek posebnih platform strateška do-
dana vrednost za vključitev novih idej in znanja v podjetje ter povečanje
števila priložnosti. Sodelovanje s tretjimi stranmi ali udeleženci je bistveno
za pospeševanje prenosa tehnologij v podjetja in razvoj interdisciplinarnih
ter integriranih rešitev na trgu. Prednosti odprte inovacije so jasni:

– zmanjšanje časa in stroškov inovacijskih projektov,
– vključevanje rešitev in inovacij v obliki idej, patentov, izdelkov in teh-

nologij,
– komercializacija izumov.

Za industrijski m s p je pomemben korak naprej in globlje iz procesa
sodelovanja do akta soustvarjanja. Soustvarjanje razumemo kot skupno
ustvarjanje vrednosti podjetja in drugih zainteresiranih strani, zlasti po-
trošnikov, ki s podjetjem sodelujejo pri sooblikovanju storitvene izkušnje
z namenom, da bi ugodila potrošnikovim željam (Prahalad in Ramaswamy,
2004).

Kot prvi korak lahko tukaj najdemo splošni pristop (Orton, 2017):

– Vzpostavite svojo vizijo komu boste pomagali in kaj jim boste poma-
gali narediti/ustvariti.

– Ustvarite načrt – razčlenitev na manjše dele ali funkcije.
– Povzemite vsak del na ločenem kosu papirja – opišite vrednost posa-

meznega izdelka vaši stranki.
– Stranki predstavite svojo vizijo – zatrdite, da je to nekaj, kar potrebu-

je podporo; v nasprotnem primeru vprašajte, zakaj ne in pri kakšnem
opravilu bi bila pomoč potrebna.
– Dajte svojim strankam pomešane kose in nekaj praznih listov papirja
in pisalo – prosite jih, naj kose razporedijo tako, da oblikujejo popol-
no sliko, ki jim pomaga pri njihovi nalogi. Prosite jih, naj zavržejo
dele, ki jih ne potrebujejo, in dodajo tiste, ki jih potrebujejo.

133
   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138