Page 132 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 132
eba Sainz de Baranda in Eva Arrilucea

Rethink Robotics je podjetje s sedežem v Bostonu, ki je bilo ustanovljeno leta 2008 in je
specializirano za proizvodnjo sodelujočih robotov Sawyer in Baxter, usposobljenih za de-
lo s človeškimi delavci. Baxter je nastal leta 2012 z namenom, da bi razbil idejo o ločenem
delu med roboti in delavci. Baxter je opremljen s programsko opremo Itera in tako pri-
meren za uporabo v proizvodnem okolju. Med drugim se lahko robota »trenira« samo s
premikanjem svoje roke, tako da se mu nakaže pravilno gibanje. Robot deluje s kritičnimi
proizvodnimi meritvami (delno štetje, časi ciklov, hitrost, signali), ima kamere za oprav-
ljanje zahtevnih nalog s pomočjo vida in vključuje sposobnost, da s pomočjo titanovih
upogibov nastavi količino sile, ki je potrebna za izvajanje posamezne naloge.

ge za vzpostavitev modela sodelovanja, ki podjetju omogoča, da opredeli
pravilno ponudbo vrednosti in s tem povezan poslovni model. V kontekstu
industrije 4.0 se od prvega dela procesa dostave izdelkov (faze napovedi
in razvoja ideje) vključijo tudi stranke, vse do zadnje faze dostave in pro-
daje, pri čemer moramo upoštevati tako preference kot tudi razpoložljive
podatke, povezane s potrebami in z osebnim profilom strank. Tudi prilo-
žnosti, ki jih ponuja industrija 4.0, omogočajo prilagodljivejše predloge za
vrednost, katerih posledica je zagotavljanje individualiziranih proizvodov
in možnost privabljanja novih strank zunaj meja industrije (Dr. Wieselhu-
ber & Partner in Fraunhofer Institut für Produktionstechnik und Automa-
tisierung IPA, 2015). Vsi ti dejavniki vodijo do izboljšanega, dolgoročnega,
intenzivnejšega in neposrednejšega odnosa s strankami.

Tudi sodelovanje med delavci in roboti se zdaj odvija v skupnem delovnem
okolju, tj. v istem fizičnem prostoru in v nekaterih primerih celo z glasov-
nimi ukazi, kot prikazuje primer »Baxter«.

V vsakem primeru pa sodelovanje pomeni nekatere izzive za prehod s
centraliziranega na decentraliziran sistem nadzora tovarn, medtem ko so
tisti izzivi, povezani s proizvodno varnostjo, še vedno nerazrešeni. Za spo-
padanje z vsemi izzivi, povezanimi z vprašljivostjo sodelovanja, morajo
mala in srednja podjetja (m sp) v svoje dejavnosti vključiti procese poslov-
ne inteligence, predvsem zato, da bi v strategijo podjetja lahko vključili ide-

132
   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137