Page 151 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 151
Sodelovanje med visokošolskimi izobraževalnimi ustanovami in podjetji

– spodbujanje podjetništva in podjetniških veščin učiteljev visokošol-
skih izobraževalnih ustanov in zaposlenih v podjetjih: ustvarjanje
shem za učenje medpodročnih veščin (angl. transversal skills) in
uporabo v visokošolskih programih, razvitih v sodelovanju s pod-
jetji, katerih cilj je krepitev zaposljivosti, ustvarjalnosti in novih
poklicnih poti; uvajanje podjetniškega izobraževanja v katerikoli
disciplini, da študentom, raziskovalcem, osebju in učiteljem zago-
tovijo znanje, spretnosti in motivacijo za podjetniške dejavnosti;
ustvarjanje priložnosti s praktično uporabo podjetniških veščin,
ki lahko vključujejo in/ali vodijo h komercializaciji novih storitev,
izdelkov in prototipov;

– spodbujanje in lajšanje izmenjave in pretoka znanja med univerzo in
podjetji s pomočjo: dejavnosti v podjetjih, ki so povezana s štu-
dijskimi področji ter so v celoti vključena v kurikulum in prizna-
na; vzpostavitev preskusnih in testnih inovativnih ukrepov; izme-
njave študentov, raziskovalcev, učiteljskega osebja in zaposlenih v
podjetju; vključevanje zaposlenih v podjetju v poučevanje in razis-
kave.

2. he i nnovate je brezplačno orodje za samoocenjevanje za vse vrste vi-
sokošolskih izobraževalnih ustanov, ki ga izvajajo in podpirajo Evrop-
ska komisija, gd za izobraževanje in kulturo ter oecd leed Forum
in ga sestavlja skupina šestih neodvisnih strokovnjakov. Orodje vi-
sokošolskim izobraževalnim ustanovam omogoča, da ocenijo svojo
institucijo z uporabo številnih izjav, povezanih z njenimi podjetniški-
mi dejavnostmi, vključno z vodenjem, s kadrovanjem in povezavami
s podjetji. Na voljo so obsežna usposabljanja in podporni materiali,
vključno s praktičnimi študijami primerov, ki podpirajo delavnice in
nadaljnji razvoj v instituciji.

Potrebno je tudi celovitejše razumevanje tega, kar prispeva k uspešnemu
sodelovanju med univerzami in podjetji in kar je treba priznati v drugih fi-
nanciranih projektih. Pregled programov financiranja bi poudaril potrebo,
da projekti gradijo na obstoječih odnosih med univerzami in podjetji, ki so
že dosegli dokazane rezultate.

5.5 Zakaj bi univerze in podjetja sodelovali?
V zadnjem desetletju so imele univerze novo vlogo v gospodarstvu in druž-
bi zaradi odnosov s podjetji in z različnimi deležniki na lokalni, regionalni
in nacionalni ravni. Univerze so poleg svojih osnovnih funkcij, poučevanja

151
   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156