Page 185 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 185
Izobraževanje

ča se zaporedja so skoraj stvar preteklosti. Pametna rokavica pomaga
tako, da na zaslonu nakaže, ali je pritrjen napačen del,ali pa izbran na-
pačen vijak. Pametna očala za obogateno/navidezno resničnost tudi
pomagajo pri vzdrževanju strojev na strankini posesti.
– Beleženje vitalnih podatkov: podatke, ki se med uporabo zbirajo prek
naprav, ki jih lahko nosimo, analizirajo algoritmi, ki temeljijo na ume-
tni inteligenci. Uslužbenci lahko prostovoljno povežejo svoje napra-
ve za fitnes (kot npr. pametna ura) z zdravstveno enoto program-
ske opreme podjetja. Podjetje lahko z zdravstvenim managementom
uporabi nepersonalizirane podatke za vpogled v zdravstveno stanje
zaposlenih in v to, ali se pojavljajo problemi na določenih oddelkih.

Vpliv na potrebe po usposobljenosti
Štiri tehnološke dimenzije vodijo k vrsti potreb po usposobljenosti, večina
od teh je omenjena v preglednici 7.2. Proizvodnja podatkov zajema dejan-
ske spremembe, ki jih po navadi imenujemo središče pametne industrije,
in je del z največ potenciala za rušilne spremembe. Avtomatizacija telesa in
uma ne bo pomembna le v pametni industriji, ampak na splošno tudi pri
pametnem zdravju.

7.3.2 Višja raven st e m-a poziva k avtomatizaciji in proizvodnji
v pametni industriji

Uvod
Izzivi na področju znanosti, tehnologije, inženiringa, matematike (stem),
ki so s pametno industrijo povezani na višji (akademski) ravni, so raznoli-
ki in včasih rušilni. To poglavje predstavlja širši pregled nad področji teh-
nologije, ki so bila nakazana kot podatki in avtomatizacija. Na to mora-
mo gledati ne le kot na izobrazbo in vseživljenjsko učenje, ampak tudi kot
na raziskave in razvoj ter kot odprte inovacije. Kot navajajo Pfeifferjeva
idr. (2016), se večina podjetij v Nemčiji nahaja v tradicionalni atmosferi
in/ali atmosferi dohitevanja glede na sodelovanje med svojima oddelkoma
za usposabljanje, raziskave in razvoj. Čeprav presega okvir pričujoče publi-
kacije, si je to pomembno zapomniti.

Pametna industrija ima težnjo po izobraževanju in usposabljanju
V zadnjih tridesetih letih so se pojavile tri spremembe paradigme v indu-
strijski proizvodnji, ki so imele vpliv na teme izobraževanja in usposablja-
nja: najprej pojav c i m (računalniško integrirana proizvodnja), nato vitke
proizvodnje in sedaj pametne industrije (Schallock idr., 2018).

185
   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190