Page 188 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 188
llipe Saey, Mathieu Troch in Frederic Depuydt

konfliktov, samozavest, telesna in duševna odpornost, konceptualno
delo in sistematično reševanje problemov).

V zvezi s tehničnimi veščinami je izziv premagati pomanjkanje delovne
sile na področju informacijske tehnologije in s kompetencami pametne in-
dustrije. Pomembno je imeti delavce, ki poznajo pravo tehnologijo, vendar
– presenetljivo – uspeh ali neuspeh ni odvisen samo od obvladovanja pra-
vih tehnologij (spretnosti programiranja, programska oprema, senzorska
tehnologija), ampak temelji na širšem številu dejavnikov, osredotočenih na
ljudi. Kot je navedeno v raziskavi Price Watherhouse Coopers (p w c, 2016,
str. 9): »Industrijska podjetja morajo razvijati robustno digitalno kulturo
in zagotoviti, da bo spremembo vodilo vodstvo (direktorji). Poleg tega bo-
do morali pritegniti, obdržati in usposobiti digitalno generacijo in druge
zaposlene, ki so zadovoljni z delom v dinamičnem okolju ekosistema.«

Devet tehnoloških trendov, ki jih predlagajo Rüßmann idr. (2015), tvori
osnovo za izbor tem vseživljenjskega izobraževanja in za prihodnje spre-
membe v osnovnem izobraževanju:

– obsežni podatki in analitika,
– avtonomni roboti,
– simulacija, kosimulacija in integrirani načrti,
– horizontalna in vertikalna integracija sistema,
– industrijski internet stvari,
– spletna varnost,
– »oblak«,
– aditivna proizvodnja,
– nadgrajena resničnost.

Mnoge od devetih napredkov v tehnologiji, ki tvorijo temelje za pame-
tno industrijo, se že uporabljajo v proizvodnji, ki pa jo bodo ti napredki
še dodatno preoblikovali: izolirane, optimizirane celice bodo prišle skupaj
kot popolnoma integriran, avtomatiziran in optimiziran proizvodni tok,
kar vodi do večje učinkovitosti in spremembe tradicionalnih proizvodnih
odnosov med dobavitelji, proizvajalci in kupci.

7.3.3 Vpliv industrijskih inovacij na vlogo dela
Voka Oost-Vlaanderen

Učinek informatizacije na trg dela je bil intenzivno preučevan. Sestava (ru-
tinskih) nalog, pri katerih je potrebna človeška interakcija, se spremeni,

188
   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193