Page 187 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 187
Izobraževanje

Slika 7.5 Sodelovanje med oddelkoma za usposabljanje ter raziskave in razvoj

Obširna anketa za vdm a (Pfeiffer idr., 2016) kaže pomembnost devetih
tehnoloških trendov v pametni industriji zdaj in (glede na projekcije) le-
ta 2025. Ti trendi so dober pokazatelj potreb po usposabljanju. Platforma
industrije 4.0 v zvezi s kvalifikacijami poudarja naslednja področja:

– digitalne učne tehnike (glej poglavje »Kako se usposabljati«);
– kvalifikacije, povezane z delom (npr. usposabljanje na delovnem me-

stu, vseživljenjsko učenje);
– proizvodni sistemi;
– interdisciplinarni razvoj izdelkov in procesov (hitra izdelava prototi-

pov, virtualno naročanje, digitalna tehnologija);
– specifične kompetence za pametno industrijo (glej naslednje odstav-

ke in sliko Trendi i 4.0);
– ocenitev kompetenc.
Te zahteve lahko npr. izpolnijo podjetja, ki načrtujejo ustrezne programe
usposabljanja in vseživljenjskega učenja ali npr. v programih usposabljanja
»učnih tovarn« (Schallock idr., 2018). Tovarna učenja lahko (ali bi morala)
zajemati naslednje tri kategorije spretnosti:
– tehnične veščine;
– spretnosti preoblikovanja (npr. predlaganje in uresničevanje spre-

memb v vseh fazah proizvodnega sistema: učenje prilagajanja načel
preoblikovanja v svojih domačih obratih);
– socialne veščine (npr. prenos znanja, pridobivanje znanja, sodelova-
nje za sinhronizacijo procesov in datumov dobave ter analiziranje na-
pak, komunikacija, sodelovanje z drugimi v skupinah, management

187
   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192