Page 190 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 190
llipe Saey, Mathieu Troch in Frederic Depuydt

Preglednica 7.4 Kvalifikacije in spretnosti delavcev v tovarni prihodnosti

Postavka Mora biti . . . Moralo bi biti . . . Je lahko . . .

. . . vključeno v spretnosti usposobljene delovne sile v prihodnosti

Tehnične Znanje in sposobnosti Management znanja Računalniško programi-
Osebne it ranje/sposobnost pro-
gramiranja

Obdelava in analiza po- Interdisciplinarno/ge- Specializirano znanje o
datkov ter informacij nerično znanje o tehno- tehnologijah

logijah in organizaciji

Statistično znanje Specializirano znanje o Ergonomska ozavešče-
proizvodnih dejavno- nost
stih in procesih

Organizacijsko in proce- Ozaveščenost o varnosti Razumevanje pravnih

sno razumevanje informacijske tehnolo- zadev

gije in varstvu podatkov

Sposobnost komu-
niciranja s sodobni-
mi vmesniki (človek –
stroj/človek – robot)

Samoupravljanje in Zaupanje v novo tehno-
upravljanje s časom logijo

Prilagodljivost in spre- Miselnost, usmerjena v

menljivost stalno izboljševanje in

vseživljenjsko učenje

Sposobnost dela v sku-
pinah

Socialne veščine

Komunikacijske veščine

Za trajnostno izvajanje novih rešitev na področju izobraževanja in uspo-
sabljanja je pomembno vključevanje ustreznih zainteresiranih strani, kot
so sindikati, poslovne akademije, zasebni ponudniki izobraževanja, indu-
strijske, gospodarske in obrtne zbornice. Posredovanje ustreznega znanja
o digitalizaciji je prav tako naloga poklicnih šol, visokih šol ter univerz.

Pri Allianz fur die Region so identificirali glavne ovire za razvoj spret-
nosti in znanja:

– prehitre in nepremišljene spremembe kot tudi pomanjkanje uporab-
nosti in integracije obstoječih pristopov in virov,

– strah pred uvedbo tehnologije pametne industrije kot naložbe v pri-
hodnost,

190
   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195