Page 191 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 191
Izobraževanje

– zavračanje novih dosežkov, tehnologij in poslovnih modelov,
– pomanjkanje razumevanja potreb strank ali zahtev konkurence,
– nadomestitev zaposlenih namesto nadgradnje usposobljenosti,
– pomanjkanje možnosti digitalnih ponudb za ciljno usposabljanje in

nadaljnje izobraževanje za digitalizacijo ter pametno industrijo,
– sledenje tradicionalnim korporacijskim strukturam in načelom,
– odločanje brez sodelovanja zaposlenih,
– pomanjkanje razvojne strategije digitalizacije za podjetje.

7.4 Transformacijske metode učenja
V naslednjih odstavkih je navedeno, kako in zakaj izbrati metodo učenja,
ki ustreza potrebam za usposabljanje in izobraževanje vašega podjetja. V
zvezi z e-učenjem, zlasti z m o o c, je navedeno tudi, kje jih je mogoče najti,
kateri m o o c so namenjeni posebej za s t e m in celo specifično za pame-
tno industrijo ter kateri so odločilni kazalniki uspeha za implementacijo v
podjetjih.

7.4.1 Glavni koncepti
Tradicionalno učenje v primerjavi z e-učenjem
Dandanes so spletni tečaji in usposabljanja postali precej priljubljeni, saj
vse več institucij in podjetij ponuja spletne tečaje. Kljub priljubljenosti
spletnega izobraževanja je veliko ljudi, ki zavestno zaobidejo takšne me-
tode, predvsem zaradi napačnega dojemanja. Obenem pa kljub naraščanju
priljubljenosti spletnih tečajev poskuša tradicionalno (v učilnici) izobraže-
vanje sprejeti novejše načine za ohranjanje zanimanja učencev.

Nekaterim posameznikom spletno usposabljanje bolj ustreza, za druge
pa je najprimernejša metoda izobraževanje v učilnici. Poleg tega pa so ne-
kateri izobraževalni tečaji, ki zahtevajo (industrijske) izkušnje in praktično
usposabljanje, manj primerni za spletno učenje.

Preden se poglobimo v e-učenje, sta podana kratek opis tradicionalne-
ga učenja in kratka primerjava s spletnim učenjem. Za nadaljnje branje si
lahko pomagate z Wikipedijo (»E-learning (Theory)«, b. l.).

Tradicionalni pouk je primernejši za otroke, najstnike in mladostnike, ki
se bodo še pridružili delovni sili. Redna udeležba pri pouku jim pomaga pri
interakciji z drugimi posamezniki njihove starosti, disciplini in sledenju
urniku ter izboljša duševno zavednost. Učenje v fizični učilnici pomaga,
da se učitelji in učenci med seboj bolje spoznajo, kar učiteljem omogoča,
da bolje ocenijo prednosti in slabosti učencev, delujejo kot mentorji in jih
usmerjajo v poklicne možnosti.

191
   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196