Page 104 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 104
moj pr ijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in str ategije pouk a klavirja

Primer 16: Glasbena kartica z ritmičnim vzorcem in možnost
improvizirane melodije

&b44 œ œ Œ œœœœœ œ œ œ Œ œœœœœ œ œ œ Œ œœœœœ œ µ

Poliritmija je lahko za nekatere učence zahteven izziv. Pogosto je več-
ja težava v nezmožnosti slišanja dveh simultanih ritmov kot v sami koor-
dinaciji. Pomembno je vzpostaviti močan občutek za enakomeren pulz, ob
katerem lahko igramo figure dveh, treh, štirih, petih, šestih in več tonov.

Jacobsonova (2015) predlaga nekajtedensko vajo, preden se poliritmija
pojavi v repertoarju učenca, in sicer za igranje 2:3.

Vaja: Učenec ob učiteljevem igranju zaporednih triol ploska z
desno roko v živahnem tempu (četrtinka = 132). Nato ploska ob
učiteljevem igranju zaporednih osmink z levo roko v istem tempu.
Sledi ploskanje treh dob triol, ki jim sledijo tri dobe osmink v istem
tempu, nato dve dobi triol, čemur sledita dve dobi osmink in nato
izmenjaje triola ter osminki na vsako dobo. Nazadnje učitelj igra
triole in osminke hkrati z različno dinamiko: triole v desni roki for-
te in osminke v levi roki piano ter obratno. Zadnji korak ponavlja,
dokler učenec ne sliši teh dveh ritmov neodvisno, tudi ko sta igrana
simultano. Nato lahko učenec sam ponovi te korake s toni skladbe,
kjer se ta poliritmija pojavi. Kmalu bo lahko igral tudi brez upora-
be teh korakov, saj bo tudi ob simultanem izvajanju slišal neodvi-
sno oba ritma. S tem bo pripravljen tudi na izvajanje drugih polir-
timičnih vzorcev: 3:4 in zahtevnejših.

Pripravljalne vaje za igranje poliritmije lahko sestavimo sami glede na
učenčeve potrebe. Vaje učenec transponira.

Primer 17: Vaja za igranje poliritmičnega vzorca 2:3

{&44 œ œ œ œ 3333 3333
? 44 œ œ œ œ
œœœœœœœœœœœœ œœœœœœœœœœœœ w

œ œ œ œ œœœœœœœœ w

102
   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109