Page 103 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 103
koncepti in veščine učenja klavirja
nje; če gre torej za celinko, ki jo učenec krajša, za vajo zaigra štiri četrtinke
na istem tonu. To bo pripomoglo k slišanju celotne notne vrednosti. V po-
moč so tudi vprašanja (Jacobson, 2015):
– Slišiš trajanje tonov vse do konca, dokler jih ne izpustiš?
– Poslušaš »skozi« tone in ne le njihovih začetkov?
Tudi ligature učenci pogosto krajšajo. Ta težava se prav tako lahko
odpravi s štetjem in z igranjem poddelitev, da lahko učenec sliši in začu-
ti celotno dolžino. V začetnem vadenju se ligatura lahko tudi izpusti, tako
da učenec sliši in čuti dobe. To je še posebej uporabno, kadar z drugo roko
ne igra na dobo.
Ritmični vzorci se dobro uvajajo tudi s pomočjo besed.
Primer 15: Ritmični vzorci s šestnajstinkami
& 44 œ œ œ œ œœœœ œœœœ œ
Ve - se - li - mo, ve - se - li - mo, ve - se - li - mo se.
? 44 œ œ œ œ œœ œ œœ œ
Pri - di - te, pri - di - te, pri - di - te vsi.
& 44 œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
Gre - mo se, gre - mo se, gre - mo se lo - vit'.
Tudi na težje ritmične vzorce v skladbah si lahko izmislimo besedilo,
ki ga učenci pojejo ob igranju. Tako si lažje zapomnijo ritmične skupine in
jih izvajajo pravilno.
Lahko uporabimo tudi kartice (angl. flashcards) z ritmičnimi vzorci,
ki jih učenci ritmično izvajajo, nato pa igrajo skozi lestvice, razložene akor-
de ali improvizirane melodije.
101
nje; če gre torej za celinko, ki jo učenec krajša, za vajo zaigra štiri četrtinke
na istem tonu. To bo pripomoglo k slišanju celotne notne vrednosti. V po-
moč so tudi vprašanja (Jacobson, 2015):
– Slišiš trajanje tonov vse do konca, dokler jih ne izpustiš?
– Poslušaš »skozi« tone in ne le njihovih začetkov?
Tudi ligature učenci pogosto krajšajo. Ta težava se prav tako lahko
odpravi s štetjem in z igranjem poddelitev, da lahko učenec sliši in začu-
ti celotno dolžino. V začetnem vadenju se ligatura lahko tudi izpusti, tako
da učenec sliši in čuti dobe. To je še posebej uporabno, kadar z drugo roko
ne igra na dobo.
Ritmični vzorci se dobro uvajajo tudi s pomočjo besed.
Primer 15: Ritmični vzorci s šestnajstinkami
& 44 œ œ œ œ œœœœ œœœœ œ
Ve - se - li - mo, ve - se - li - mo, ve - se - li - mo se.
? 44 œ œ œ œ œœ œ œœ œ
Pri - di - te, pri - di - te, pri - di - te vsi.
& 44 œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
Gre - mo se, gre - mo se, gre - mo se lo - vit'.
Tudi na težje ritmične vzorce v skladbah si lahko izmislimo besedilo,
ki ga učenci pojejo ob igranju. Tako si lažje zapomnijo ritmične skupine in
jih izvajajo pravilno.
Lahko uporabimo tudi kartice (angl. flashcards) z ritmičnimi vzorci,
ki jih učenci ritmično izvajajo, nato pa igrajo skozi lestvice, razložene akor-
de ali improvizirane melodije.
101