Page 102 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 102
moj pr ijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in str ategije pouk a klavirja

– Nato učitelj igra triole in prvi ton triole poudarja. Ob triolah
učenec naredi korak za vsak ton triole.

– Učitelj nato menjuje dve osminki in triolo, ob čemer učenec ali
hodi ali ploska, lahko pa tudi taktira na četrtinke ter hkrati hodi
na izmenjajoče se osminke in triole.
Koristna je tudi improvizacija ob učiteljevi spremljavi, ki vsebuje me-

njajoče se triole in osminke. Učenec posluša in s svojo improvizirano melo-
dijo sledi ritmu v spremljavi.

Primer 13: Učiteljeva spremljava za učenčevo improvizacijo v F-duru

Tudi pred uvajanjem sinkope je učinkovito uporabiti improvizacijo.
Vadenje z močnimi, pretiranimi poudarki na sinkopo jo prav tako utrdi.

Primer 14: Učiteljeva spremljava za učenčevo improvizacijo
v F-duru/d-molu

Pomanjkanje kritičnega poslušanja lahko pripelje do neustreznega iz-
vajanja dolžine tona. Pogosto se to zgodi, kadar je z eno roko potrebno igra-
ti tone dolgih trajanj, linija, ki jo igra druga roka, pa zahteva izvajalčevo
pozornost in zato zanemari izvajanje dolgih tonskih trajanj. Zato je pot-
rebno poslušanje in zavedanje notnih vrednosti. To se lahko doseže z igra-
njem skladb s pretežno dolgimi notnimi vrednostmi, da učenec dobi slušni
in taktilni občutek zadržanja tipk. Lahko tudi preveri spremembo značaja
skladbe, če bi te dolge notne vrednosti neustrezno skrajšal. Kjer gre za iz-
vajanje različno dolgih vrednosti z vsako roko, je potrebno vadenje z vsako
roko posebej. Dobro je tudi ponavljanje tona skozi njegovo zapisano traja-

100
   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107