Page 100 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 100
moj pr ijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in str ategije pouk a klavirja

Primer 11: Vaja za razložene akorde s pavzo na težko dobo
v spremljevalni liniji

{& C ≈ 1 2 3 œ5 œ œ œ ≈ œ œ œ œ œ œ œ ≈œœœœœœœ≈œœœœœœœ

p œ œ œ

? Cmf˙ ˙ ˙ œœ

°5 ø1 ø simile

{& ≈ œ œ œ œ œ œ œ ≈ œ œ œ œ œ œ œ ≈ œ œ œ œ œ œ œ ≈ œ œ œ œ œ œ œ µ
?˙ ˙ ˙ œœ µ

5

Nadalje pa se učenci učijo tudi sestavljene taktovske načine (⁹⁄₈,¹²⁄₈),
asimetrične taktovske načine (⁵⁄₈,⁷⁄₈), spremembe taktovskega načina v
skladbah.

Preden se pojavijo v skladbah, jih je dobro, razen ponotranjenja skozi
telesni gib, vaditi tudi v pripravljalnih vajah. Eno izmed možnosti kaže nas-
lednji primer za ⁵⁄₈- taktovski način; vajo lahko učenec transponira in sesta-
vi podobne vaje s kadencami:

Primer 12: Vaja za ⁵⁄₈-taktovski način

{ lahkotno - ob tipkah ‰ œœœ. œœœ. ‰ œœœ.j ‰ 5 œœœ.j ‰ œœœ. œœœ. ‰ œœœ.j
5
5 j3 œœœ.31 œœœ. ‰
8&b ‰ œœœ. œœœ. ‰ œœœ.1 >Jœœœ ‰ ‰ >Jœœœ ‰ i>œJœœv ‰ ‰ >œœœJ ‰ >œœœJi ‰ ‰ >œœJœ ‰
? b58 >œœœJi ‰ ‰ >œœœJ ‰
1 1
3 2
5 5

{&b ‰ œœœ. œœœ. ‰ œœœ.j ‰ œœœ. œœœ. ‰ œœœ.j ‰ 5 œœ.œ ‰ œœ.œj œœœ ™™™ œœœ
? b i>œœJœv ‰ ‰ >Jœœœ ‰ œœœ
# œœ14. œ
>œœJœi ‰ ‰ >œœJœ ‰ œ#V>œœJ7 ‰ ‰ œ>Jœœ ‰ >œœœi ™™™
1
2
5

98
   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105