Page 248 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 248
moj pr ijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in str ategije pouk a klavirja

učenca tudi v komorne skupine z raznolikimi inštrumenti, kjer spoznavajo
in pridobivajo zvočno širino in raznovrstnost.

Prednosti skupne igre:
– Če učenci igrajo z drugimi, je potrebno intenzivno poslušanje.
– Potrebno je ohranjati pulz in izvajati skladbo naprej, četudi se

zgodijo napake.
– Krepi se občutek za ritem, tempo, natančnost.
– Krepi se tekoče branje.
– Repertoar se razširi s polnejšim in z raznolikim glasbenim

zvokom.
– Veščine skupnega igranja prispevajo k sposobnostim sodelovanja.
– Skupna igra učencem skozi socialno interakcijo prinaša veselje,

zadovoljstvo in svežino ter jih dodatno motivira.

5.6.7 Nastopanje
Nastopi so lahko pomembna motivacija za odkrivanje in raziskovanje ved-
no novih muzikalnih razsežnosti glasbe ter lastnih interpretacijskih poten-
cialov in odločitev. Tam učenci skozi vse svoje sposobnosti in pridobljene
veščine izražajo svoje razumevanje ter doživljanje glasbe in s poslušalci de-
lijo globine te veličastne umetnosti. Ne glede na stopnjo učenja klavirja mo-
rajo biti učenci za nastop dobro pripravljeni, prepričani v svojo izvedbo in
željni nastopiti. Strategije priprave na nastop:
– Postaviti realne cilje za najboljšo možno izvedbo glede na učenče-

ve zmožnosti.
– Dobro načrtovati vadenje glede na zahtevnost in dolžino skladbe

ter čas do nastopa.
– Vaditi s pozornostjo na posamezne vidike skladbe – strukturo,

harmonijo, melodijo, ritem, artikulacijo, dinamiko.
– Vaditi tudi brez pedala za gotovost jasnega slišanja in natančnega

igranja.
– Začenjati skladbo v katerem koli taktu, z vsako roko posebej in z

obema skupaj, za gotovost pomnjenja.
– Igrati v hitrejšem tempu kot na nastopu, a zgolj občasno; za

vzdržljivost, osredotočenost in udobje končnega tempa.
– Igrati v počasnejšem tempu in umirjeno, še posebej na dan pred

nastopom. To omogoči posvečeno poslušanje, natančno opazova-
nje motivov, melodičnih linij, harmonskih sprememb, pozornost

246
   243   244   245   246   247   248   249   250   251   252   253