Page 253 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 253
r azvojne značilnosti otrok v povezavi z glasbenim r azvojem

– Se igrati; kolikor je možno, naj se otroci učijo skozi igro.
– Izogibati se discipliniranju. Včasih učenci pogledujejo drugam ali

nihajo z nogami, kar ne pomeni nujno, da niso pri stvari, morda
jim to pomaga osredotočiti se. V tem obdobju tudi hitro menjuje-
jo interese. Sprva velik interes v določeni nalogi lahko nenadoma
izgubijo in je potrebno najti načine, na katere se jih ponovno pri-
tegne in navduši.
– Govoriti s starši, da otroku doma omogočajo, da lahko spontano
čim večkrat sede h klavirju, da ga pozorno poslušajo in se veseli-
jo njegovega igranja; klavir naj bi se v tem obdobju nahajal v kate-
rem od skupnih prostorov.

6.2 Učenci, stari osem do enajst let

V tem obdobju so otroci odprti za vse novo in neznano. Radovedni so in
željni novih znanj ter izkušenj. Hkrati je zanje zelo pomembna sprejetost
med vrstniki. Tako telesni kot socialni, moralni, duševni in duhovni razvoj
morajo prilagoditi zahtevam in vrednostnim sistemom okolja. Zavedajo se,
da je disciplina pri učenju pomembna, pogosto pa je ne dosežejo zlahka in
potrebujejo vodenje učitelja.

Osemletni otroci se zanimajo za odrasle pogovore in želijo prisostvo-
vati pri odločitvah. Kritika ali ponavljajoče se negativne sodbe lahko vodijo
v nizko samospoštovanje, to pa v odklanjanje nalog, pri katerih se ne čutijo
uspešne. Podpora staršev in učitelja je tako potrebna tudi zaradi razvijajo-
če se osebne in socialne odgovornosti. Pogosto si postavljajo višje cilje, kot
so jih zmožni doseči. Glasbena prizadevanja prav tako lahko presegajo spo-
sobnosti, zato je pomembno, da učitelj ustrezno vrednoti delo glede na po-
tencial, dosežek in sposobnosti. Psihomotorični razvoj hitro napreduje, kar
omogoča igranje zahtevnejših ritmičnih elementov tako na melodične kot
ritmične inštrumente. Zaradi naraščajoče sposobnosti prevzemanja odgo-
vornosti potrebujejo samostojne glasbenoustvarjalne naloge.

Pri devetih letih postajajo tekmovalnejši. Osebno in socialno preiz-
kušajo meje svojega potenciala. Odobravanje vrstnikov in pravila članov
vrstniške skupine so pomembni, iščejo pa tudi pozornost, odobravanje in
naklonjenost pomembnih odraslih. Težje sprejemajo in se soočajo z izku-
šnjami neuspeha. Kljub temu, da narašča njihova odgovornost, za uspeš-
no izpolnjevanje nalog, ki lahko presegajo njihove sposobnosti, potrebu-
jejo vodenje. Zgled odraslih pomembno vpliva na njihove delovne navade
kot tudi na socialno in moralno sprejemljivo vedenje. Fizična zrelost omo-

251
   248   249   250   251   252   253   254   255   256   257   258