Page 251 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 251
Razvojne značilnosti otrok v povezavi
z glasbenim razvojem

Dobro je, če učitelj klavirja pozna splošne razvojne značilnosti otrok, ki
vplivajo tudi na njihov glasbeni razvoj in napredek. Seveda je vsak otrok
edinstven in napreduje glede na svoj individualni razvoj, vendar pa avtorji
(Lyke idr., 1996; Monsour, 1996 Petrat, 2001) ugotavljajo obstoj nekaj splo-
šnih karakteristik, ki so v pomoč in podporo pri ustreznem načrtovanju in
izvajanju pouka klavirja.

6.1 Učenci, stari šest do sedem let

Šestletni otrok ima po navadi skozi ves dan veliko energije in izziv tako šol-
skega kot domačega okolja je zagotoviti dovolj umske, fizične in čustvene
vpletenosti. Potreba po gibanju je v tem obdobju še močna. V igrah in fi-
zičnih aktivnostih sodeluje z navdušenjem in zadovoljstvom, čeprav lahko
tudi hitro spreminja razpoloženja. Pri sedmih letih mentalni in refleksiv-
ni procesi postajajo pomembnejši od fizičnih in senzomotoričnih dejav-
nosti, ki so dominirale v predhodnem obdobju. To je obdobje krepitve sa-
mozavesti in občutka varnosti. Vse bolj se otrok lahko prilagaja zahtevam
okolja, obenem pa si vse želi narediti sam, kar kaže na potrebo po samo-
stojnosti in priznanju. Rad se identificira z junaki iz pravljic, zgodb, filmov.
Svoje spretnosti preizkuša skozi igro. Slednja je zelo pomembna za motorič-
ni, ustvarjalni, kognitivni in čustveni razvoj. Še posebej čustva zelo vpliva-
jo na otrokove odnose in samopodobo. V tem obdobju lahko otroka hitro
postane sram, če čuti, da ne dosega pričakovanega. V tem primeru je pot-

249
   246   247   248   249   250   251   252   253   254   255   256