Page 249 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 249
koncepti in veščine učenja klavirja

na dejansko dihanje, na dihanje med frazami in lahkost giba-
nja. Na nastopu učenci pogosto zadržujejo dih in napenjajo telo.
Vadenje z usmerjeno pozornostjo lahko to prepreči.
– Vaditi mentalno – z zamišljanjem tonskega oblikovanja in vizua-
lizacijo fizičnih gibov.
– Osredotočati se na muzikalno, ekspresivno izražanje.
– Če učenec že dolgo igra neko skladbo in je potrebna nova svežina,
najdemo dan ali dva pred nastopom popolnoma novo asociacijo,
zgodbo, idejo, ki bo skladbi dala ustrezen »polet« in navdih.
– Vaditi tehnike sproščanja, dihanja, progresivne mišične relaksa-
cije, opisane v podpoglavju 4.4.1 Fiziologija telesa, ki igra.
– Vizualizirati navdihujoč nastop.
– Vaditi z veseljem in navdušenjem.

Vaja, ki jo izvajamo pred vadenjem ali nastopom, za pomirjenje
in osredotočeno pozornost: Stojimo s stopali v širini bokov, kolena
so rahlo pokrčena – zgolj toliko, da ne vidimo več prstov na nogi.
Hrbtenica je dolga in zračna, roki prosto visita ob telesu, ramenski
obroč je spuščen. Z vdihom obrnemo dlani navzven in z rokama
mehko ter sproščeno izvajamo velik krog navzven v odročenje in
navzgor nad glavo. Nato dlani, ki potujeta navzdol rahlo pred tele-
som, z izdihom pripeljemo nazaj v prvotni položaj. Izvajamo čim
počasneje in nekajkrat ponovimo.
Baker-Jordanova (2004) navaja navodila za potek nastopa v sedmih
korakih, kar učencem pomaga izvesti dober nastop:

1. Sedi h klavirju iz leve strani klavirskega stola, kjer koli je to
mogoče.

2. Sedi z dobro držo, s stopali na tleh in sproščenimi rokami.
3. Misli na P T T. To lahko vzame približno petnajst do dvajset se-

kund, kar je v redu. Ne hiti.
P pomeni pozicijo. Kje na klaviaturi se skladba začne? Najdi to mesto.
Če uporabljaš pedal, se pripravi nanj.
T pomeni ton. Kakšna je kvaliteta tona skladbe? Katere so ekspresivne
oznake? Zamisli si ton v svojem umu.
T pomeni tempo. Misli na tempo skladbe in ga poslušaj v sebi. Pri sebi
štej prva dva ali tri takte.

4. Položi dlani na klaviaturo.

247
   244   245   246   247   248   249   250   251   252   253   254