Page 32 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 32
moj pr ijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in str ategije pouk a klavirja
– kaznovanje (če se ti ne trudiš, se tudi jaz ne bom; če se tega ne na-
učiš, ne boš nastopal ...);
– prelaganje odgovornosti (moram te kaznovati, taka so pravila v
šoli; s svojim vedenjem si me prisilil, da sem te kaznoval ...);
– zahteve (zahtevam, da se to naučiš brez napake; hočem, da to zva-
diš natančno …).
Z razdiralnim jezikom ne moremo vzpostaviti pristnega odnosa in bo
uspešen, zdrav učni proces onemogočen.
Strokovnost. Veliki učitelji so pripravljeni na vseživljenjsko učenje in si
prizadevajo izboljšati svoje delovanje. Pridružujejo se strokovnim združe-
njem, berejo revije, glasila in bloge o poučevanju klavirja, sodelujejo v de-
lavnicah, mojstrskih tečajih, pedagoških konferencah, forumih in so željni
izmenjave idej z drugimi učitelji. Radi iščejo nove stvari in jih preizkuša-
jo pri pouku. Vključevanje v dejavnosti organizacij za glasbene učitelje za-
gotavlja eno najboljših priložnosti za strokovno rast. Takšno prisostvova-
nje odraža spoštovanje in predajo visokim merilom glasbeno-pianističnega
poučevanja.
Nekaj strokovnih organizacij:
– Društvo klavirskih pedagogov Slovenije (EPTA Slovenija): epta.si;
– European Piano Teachers Association (EPTA): epta-uk.org;
– Music Teachers National Association (MTNA): mtna.org;
– National Piano Foundation (NPF): Pianonet.com.
Nekaj revij:
– Glasna (revija Zveze Glasbene mladine Slovenije);
– Piano Journal (EPTA, London);
– Piano Magazine (Frances Clark Center for Keyboard Pedagogy,
ZDA)
– The Piano Quaterly (Willmington, ZDA);
– VirKLA (revija klavirskih pedagogov Slovenije).
Nekaj internetnih strani s forumi, razpravami, članki, nadaljnjimi po-
vezavami do številnih pianističnih tematik:
– PianoWorld.com;
– PianoStreet.com;
– MusicTheory.net.
30
– kaznovanje (če se ti ne trudiš, se tudi jaz ne bom; če se tega ne na-
učiš, ne boš nastopal ...);
– prelaganje odgovornosti (moram te kaznovati, taka so pravila v
šoli; s svojim vedenjem si me prisilil, da sem te kaznoval ...);
– zahteve (zahtevam, da se to naučiš brez napake; hočem, da to zva-
diš natančno …).
Z razdiralnim jezikom ne moremo vzpostaviti pristnega odnosa in bo
uspešen, zdrav učni proces onemogočen.
Strokovnost. Veliki učitelji so pripravljeni na vseživljenjsko učenje in si
prizadevajo izboljšati svoje delovanje. Pridružujejo se strokovnim združe-
njem, berejo revije, glasila in bloge o poučevanju klavirja, sodelujejo v de-
lavnicah, mojstrskih tečajih, pedagoških konferencah, forumih in so željni
izmenjave idej z drugimi učitelji. Radi iščejo nove stvari in jih preizkuša-
jo pri pouku. Vključevanje v dejavnosti organizacij za glasbene učitelje za-
gotavlja eno najboljših priložnosti za strokovno rast. Takšno prisostvova-
nje odraža spoštovanje in predajo visokim merilom glasbeno-pianističnega
poučevanja.
Nekaj strokovnih organizacij:
– Društvo klavirskih pedagogov Slovenije (EPTA Slovenija): epta.si;
– European Piano Teachers Association (EPTA): epta-uk.org;
– Music Teachers National Association (MTNA): mtna.org;
– National Piano Foundation (NPF): Pianonet.com.
Nekaj revij:
– Glasna (revija Zveze Glasbene mladine Slovenije);
– Piano Journal (EPTA, London);
– Piano Magazine (Frances Clark Center for Keyboard Pedagogy,
ZDA)
– The Piano Quaterly (Willmington, ZDA);
– VirKLA (revija klavirskih pedagogov Slovenije).
Nekaj internetnih strani s forumi, razpravami, članki, nadaljnjimi po-
vezavami do številnih pianističnih tematik:
– PianoWorld.com;
– PianoStreet.com;
– MusicTheory.net.
30