Page 61 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 61
načrtovanje pouk a

ževanja, ki se kaže skozi napetost nadlakti. Hkratno gibanje roke in prstov
brez odvečne napetosti lahko izvede tih, a hkrati bogat ton. Včasih se učen-
ci bojijo svobodno spustiti roko iz strahu, da bi zaigrali napačen ton, zato
igrajo z napetostjo. To se lahko prepreči z različnimi vajami:
– S spustom roke na stegno ali zaprt pokrov klavirja ali klaster tipk.
– S spustom posameznega prsta v poljubno tipko.
– Z elastično vrvico, dolgo 20–30 cm, ovito okrog učenčevega za-

pestja, ki jo zgoraj vodi učitelj, učenec pa mu roko svobodno pre-
pusti (»lutka« z vrvico). Učenec nato prst spusti v tipko, učitelj z
vrvico sledi spustu. Učenčeva roka je pasivna, učitelj pa jo z vrvi-
co okrog zapestja dvigne; ob tem zaznava težo učenčeve roke. Če
te teže ni ali je le delna, jo učitelj vabi v sprostitev z rahlim zi-
banjem. Zaigra nekaj zaporednih tonov; lahko bi rekli, da igra v
»pasivni artikulaciji non legato ali mehki portato«.

Slika 2: Vaja »lutka« z elastično vrvico
– Z vajami za sproščanje rok stran od klavirja (»vrtiljak«, »gugalni-

ca«, »prosti pad«, »lutka«), opisanimi zgoraj.

59
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66