Page 58 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 58
moj pr ijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in str ategije pouk a klavirja

tako lahko razvijejo dober občutek za klavirsko topografijo. Stopala so na
tleh, rahlo narazen in pred pedali. Za manjše učence priskrbimo ustrezno
pručko. Na voljo so tudi pručke s pedali. Oddaljenost od klaviature naj bo
tolikšna, da omogoča svobodno gibanje rok; nadlaket mora biti v rahlem
kotu pred trupom, ko so prsti na tipkah. Sami lahko preizkusijo pravilno
oddaljenost od klavirja tako, da če iztegnejo roko naravnost predse, se s
pestjo dotaknejo pokrova klavirja. Komolci visijo rahlo stran od telesa. Pri
igranju višje ali nižje po klaviaturi se mora skupaj s prsti gibati cela roka –
roka je tista, ki vodi.

Slika 1: Sedenje ob klavirju
Otroci razvijejo koordinacijo večjih mišic pred fino motoriko manj-
ših mišic. Tako je potrebno začeti igrati klavir z gibi cele roke. Svobodni
in sproščeni gibi telesa, ki igra, in izvajanje lepega tona so za začetnika po-
membnejši od igranja legato. Ko učenci obvladajo učinkovito uporabo cele
roke in neodvisnost prstov, se bo igranje legato lahko razvilo naravneje.
Vaja: Učenci lahko vadijo gib roke z minimalnim naporom tako,
da dvignejo podlaket malo nad klaviaturo, nato pa dovolijo, da
roka prosto pade – najprej na stegno, nato pa na tipke. Ko prista-
ne na tipkah, mora imeti enako obliko, kot če prosto visi ob telesu.
Prosti pad roke je dobro vaditi tudi skozi vaje stran od klavirja:

56
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63