Page 59 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 59
načrtovanje pouk a

– »Vrtiljak«: stoje, stopala v širini bokov, mehki gležnji, mehka
kolena, roki prosto, pasivno visita ob telesu. Začnemo rotirati
trup v eno in drugo stran, ob tem roki samodejno, pasivno, spro-
ščeno krožita v eno in drugo stran okrog trupa kot vrtiljak.

– »Gugalnica«: glava sproščeno vodi trup v rahel predklon, in ko
premikamo trup, se roki prosto, sproščeno gugata v vse smeri.

– »Prosti pad«: z vdihom roki dvignemo visoko nad glavo in ju z
izdihom sproščeno, nekontrolirano spustimo navzdol v niha-
nje. Nekajkrat ponovimo, nato le eno in drugo roko izmenjaje.
Pozorni smo na mehke, sproščene komolce ob spuščanju.

– »Lutka«: Predlagamo igro, pri kateri učenec postane lutka, ki
nima mišic. Učitelj rahlo prime učenčevo roko pod zapestjem in
komolcem ter jo vodi v vse smeri. Če začuti napetost, vmes ra-
hlo potrese in ponovno povabi roko v popolno sprostitev. V ne-
kem nepričakovanem trenutku roko spusti, da le-ta prosto pade.
Ponovi z drugo roko.

– »Pleskanje«: stojimo s stopali v širini bokov, kolena so rahlo
pokrčena, z vdihom dvignemo roki s sproščenimi zapestji v
predročenje, z izdihom obrnemo zapestji s prsti navzgor pro-
ti stropu in jih počasi spuščamo navzdol. Nekajkrat ponovimo v
mirnem, enakomernem tempu; dlan in prsti so kot dva čopiča, ki
pleskata navidezno steno pred nami.

– »Balon z vročim zrakom in padalo« (Roskell, 2020, str. 66): učenec
stoje ali sede spusti roki, da prosto visita. Nato si zamisli, da je ena
roka balon z vročim zrakom. Ta vroč zrak pod dlanjo in celot-
nim spodnjim delom roke postopoma dviguje roko v predroče-
nje. Nato se roka spremeni v padalo; začuti mrzel zrak pod dlanjo,
ki jo podpira skupaj s celotno roko, ki se vrača navzdol. Ko pri-
de v izhodiščni položaj, roko popolnoma sprosti. Ponovi z drugo
roko in nato z obema skupaj. Lahko doda še globlji vdih ob gibu
rok navzgor in izdih ob gibu navzdol; zamisli si, da je dih tisti, ki
ustvari gibanje, da lahko roki lebdeče in brez napora potujeta gor
in dol – kot valovi morja. Nazadnje vajo naredi še ob klavirju, kjer
roki kot padalo, morski val ali katera druga ustrezna podoba z iz-
dihom mehko pristaneta na tipkah.

– »Tresenje«: rahlo tresemo sklepe – zapestja, komolce, ramena,
gležnje, kolena, kolke, celo telo s pozornostjo in poimenovanjem
posameznih sklepov, ki jih tresemo.

57
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64