Page 64 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 64
moj pr ijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in str ategije pouk a klavirja

Uporabimo ustrezne klavirske začetnice ali vaje napišemo sami glede na
potrebe učenca.

Učenje o pomenu taktnic in taktov. Ponovno lahko uporabimo prispo-
dobe, kot je vlak z vagoni, v katerega gre ustrezno število »potnikov«, s či-
mer mislimo število določenih notnih vrednosti.

Branje preprostih skladbic, zapisanih brez notnega črtovja. Sodobnejše
klavirske začetnice pogosto uporabljajo tak zapis za igranje po skupinah
dveh ali treh črnih tipk.

Primer 3: Mali dinozaver, Ilonka in Jaka Pucihar

Vaja s skladbo Mali dinozaver:

– Učenec zaigra vse »dvojčke« (skupine dveh črnih tipk) na klavia-
turi navzgor in navzdol.

– Za učiteljem ponovi nekaj preprostih motivov na dvojčkih. Vlogi
zamenjata.

– Učenec ustvari kratko improvizacijo na »dvojčkih« – samos-
tojno ali ob spremljavi učitelja. Dogovorita se za zgodbo, značaj
improvizacije.

– Skladbico skupaj z učiteljem zapojeta z besedilom. Učitelj lahko
igra spremljavo.

– Še enkrat zapojeta, a tokrat ob petju hodita v ritmu. Če to gre, uči-
telj igra skladbico, učenec hodi v ritmu; kratek korak za četrtinke
in dolg za polovinke.

– Nato učenec z levo roko trka ritem in govori »kratek« za četrtinke
in »dooolg«, v dolžini oziroma vrednosti dveh dob, za polovinke.

– Učenec preveri, kako so obrnjeni notni vratovi, s katero roko bo
potrebno igrati.

– Z levo roko izbere ustrezen »dvojček« za skladbo o dinozavru.
– Skladbico igra počasi in hkrati poje besedilo pesmi.
– Skladbico igra in hkrati govori »kratek«, »dooolg« glede na notne

vrednosti.
– Po potrebi skladbico zaigra še enkrat in govori prstna števila.

62
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69