Page 64 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 64
moj pr ijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in str ategije pouk a klavirja
Uporabimo ustrezne klavirske začetnice ali vaje napišemo sami glede na
potrebe učenca.
Učenje o pomenu taktnic in taktov. Ponovno lahko uporabimo prispo-
dobe, kot je vlak z vagoni, v katerega gre ustrezno število »potnikov«, s či-
mer mislimo število določenih notnih vrednosti.
Branje preprostih skladbic, zapisanih brez notnega črtovja. Sodobnejše
klavirske začetnice pogosto uporabljajo tak zapis za igranje po skupinah
dveh ali treh črnih tipk.
Primer 3: Mali dinozaver, Ilonka in Jaka Pucihar
Vaja s skladbo Mali dinozaver:
– Učenec zaigra vse »dvojčke« (skupine dveh črnih tipk) na klavia-
turi navzgor in navzdol.
– Za učiteljem ponovi nekaj preprostih motivov na dvojčkih. Vlogi
zamenjata.
– Učenec ustvari kratko improvizacijo na »dvojčkih« – samos-
tojno ali ob spremljavi učitelja. Dogovorita se za zgodbo, značaj
improvizacije.
– Skladbico skupaj z učiteljem zapojeta z besedilom. Učitelj lahko
igra spremljavo.
– Še enkrat zapojeta, a tokrat ob petju hodita v ritmu. Če to gre, uči-
telj igra skladbico, učenec hodi v ritmu; kratek korak za četrtinke
in dolg za polovinke.
– Nato učenec z levo roko trka ritem in govori »kratek« za četrtinke
in »dooolg«, v dolžini oziroma vrednosti dveh dob, za polovinke.
– Učenec preveri, kako so obrnjeni notni vratovi, s katero roko bo
potrebno igrati.
– Z levo roko izbere ustrezen »dvojček« za skladbo o dinozavru.
– Skladbico igra počasi in hkrati poje besedilo pesmi.
– Skladbico igra in hkrati govori »kratek«, »dooolg« glede na notne
vrednosti.
– Po potrebi skladbico zaigra še enkrat in govori prstna števila.
62
Uporabimo ustrezne klavirske začetnice ali vaje napišemo sami glede na
potrebe učenca.
Učenje o pomenu taktnic in taktov. Ponovno lahko uporabimo prispo-
dobe, kot je vlak z vagoni, v katerega gre ustrezno število »potnikov«, s či-
mer mislimo število določenih notnih vrednosti.
Branje preprostih skladbic, zapisanih brez notnega črtovja. Sodobnejše
klavirske začetnice pogosto uporabljajo tak zapis za igranje po skupinah
dveh ali treh črnih tipk.
Primer 3: Mali dinozaver, Ilonka in Jaka Pucihar
Vaja s skladbo Mali dinozaver:
– Učenec zaigra vse »dvojčke« (skupine dveh črnih tipk) na klavia-
turi navzgor in navzdol.
– Za učiteljem ponovi nekaj preprostih motivov na dvojčkih. Vlogi
zamenjata.
– Učenec ustvari kratko improvizacijo na »dvojčkih« – samos-
tojno ali ob spremljavi učitelja. Dogovorita se za zgodbo, značaj
improvizacije.
– Skladbico skupaj z učiteljem zapojeta z besedilom. Učitelj lahko
igra spremljavo.
– Še enkrat zapojeta, a tokrat ob petju hodita v ritmu. Če to gre, uči-
telj igra skladbico, učenec hodi v ritmu; kratek korak za četrtinke
in dolg za polovinke.
– Nato učenec z levo roko trka ritem in govori »kratek« za četrtinke
in »dooolg«, v dolžini oziroma vrednosti dveh dob, za polovinke.
– Učenec preveri, kako so obrnjeni notni vratovi, s katero roko bo
potrebno igrati.
– Z levo roko izbere ustrezen »dvojček« za skladbo o dinozavru.
– Skladbico igra počasi in hkrati poje besedilo pesmi.
– Skladbico igra in hkrati govori »kratek«, »dooolg« glede na notne
vrednosti.
– Po potrebi skladbico zaigra še enkrat in govori prstna števila.
62