Page 68 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 68
moj pr ijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in str ategije pouk a klavirja

Razlaga. Metodo razlage lahko uporabimo za posredovanje novih vse-
bin ali kot povratne informacije o izvedbi določene skladbe ali njenega dela.

Pogovor. Učitelj z metodo pogovora z učenci izmenjuje informacije o
skladbi, skladatelju, stilu, obdobju, tehničnih in interpretativnih zahtevah,
spodbuja učence k razmišljanju in jih usmerja k iskanju izvajalskih mož-
nosti, rešitev ali idej.

Vrednotenje. Učna ura klavirja s pristopom, osredotočenim na učite-
lja, velikokrat sestoji iz učenčevega bolj ali manj pripravljenega izvajanja
skladb in bolj ali manj natančnega učiteljevega vrednotenja. Slednji učenca
pogosto prekinja z opombami, kar mu otežuje izvajanje brez ustavljanj. Če
je izvajanje dovolj primerno, ni potrebno nenehno prekinjati, temveč je
bolje poslušati večje celote, za katere se vnaprej dogovorita, in komentarje
podati kasneje. Učitelj učencu sporoča dobre in slabše kvalitete izvajanja,
vendar zgolj splošne pripombe, kot je »Dobro, vendar manjka globina«,
učencu ne pomagajo, če ni jasne razlage, kako naj to doseže. Razlaga »Ta
globina potrebuje težo roke«, je veliko jasnejša in učenec ima več možnosti,
da doseže želeno izvedbo. Potrebna je torej jasna, izčrpna in spodbudna po-
vratna informacija, nato pa je treba najti načine, kako doseči želene cilje.
Dogovorjene učinkovite napotke, predloge za domače vadenje je potrebno
natančno zapisati. Treba pa je tudi imeti v mislih, da je v nekem trenutku
potrebno prenehati z vrednotenjem ter se zadovoljiti z ravnjo, ki jo je uče-
nec dosegel.

Demonstracija. Metoda demonstracije ima verjetno najdaljšo tradici-
jo. Večina klavirskega pouka v 19. stoletju naj bi se poučevala na ta način.
Takrat so bili učitelji edini možni model, saj ni bilo posnetkov in je bilo
težko slišati različne izvedbe. Pri demonstraciji učitelj z lastnim igranjem
prikaže želeni cilj ali predstavi nove vsebine. Demonstrira izvajanje delov
skladbe z namenom pokazati muzikalnejšo in ekspresivnejšo interpreta-
cijo fraze ali ilustracijo gibov, s katerimi se doseže želeni cilj, učenec pa
temu sledi. Pomembno je, da tudi najpreprostejše skladbe ali le posame-
zen ton zaigra po svojih najboljših tehničnih in muzikalnih zmožnostih,
da učenca navduši in motivira. Občasno lahko učitelj tudi posnema učen-
čevo »napačno« igranje z namenom podati konkretno povratno infor-
macijo in spodbuditi k iskanju ustreznejših rešitev. Mnogi učitelji danes
kot demonstracijo učinkovito uporabljajo tudi posnetke(CD-ji, YouTube,
Spotify, Apple Music ipd.).

66
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73