Page 67 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 67
Načini poučevanja

Glede na sproten učni načrt izberemo ustrezne načine poučevanja. Tudi teh
je mnogo; v tem poglavju bomo opredelili osnovne učne metode in strategi-
je, ki jih ustrezno uporabljamo in kombiniramo pri pouku klavirja. Učenje
in poučevanje posameznih konceptov in veščin zahteva vrsto dodatnih
specifičnih strategij, ki jih zajemajo poglavja v nadaljevanju. Za doseganje
želenih ciljev in zadovoljujočega ter uspešnega dela pa je potrebno iskati,
odkrivati in raziskovati vedno nove.

4.1 Učne metode

Učne metode so premišljeni načini dela pri pouku, posredovanja učne sno-
vi, ki vodijo k doseganju ciljev. Robert (2004) loči štiri »tradicionalne« nači-
ne poučevanja klavirja: kritiko, ki smo jo preimenovali v pomensko ustre-
znejše vrednotenje, demonstracijo, analizo in navdihovanje. Le-tem je
potrebno dodati vsaj še splošni učni metodi razlage in pogovora. Omenjene
metode se medsebojno prepletajo in dopolnjujejo. Izbira metod je odvisna
od razvojne stopnje otrok, stopnje učnega procesa, učne vsebine in učite-
ljeve osebnosti. Izkušen in empatičen učitelj bo prepoznal, katera meto-
da ali kombinacija metod bo najustreznejša za delo z učencem v določeni
učni situaciji. Ni dovolj le ena, vse imajo svoje omejitve, zato jih je potreb-
no poznati in jih ustrezno ter raznovrstno kombinirati. Stremimo pa k čim
večji učenčevi vpletenosti, zanimanju in dejavnosti.

65
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72