Page 80 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 80
moj pr ijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in str ategije pouk a klavirja

tni učinek od želenega, saj bo utrjeval napake. Tako je pomembno pou-
darjanje pravilnih ponovitev. Najprej torej pozorno pregledati in odpraviti
vzroke napak, nato pa spodbujati k igranju v ustreznem, največkrat po-
časnejšem, tempu, ki omogoča skrbno poslušanje in kontrolo. Pred dolo-
čanjem števila ponovitev moramo občutljivo zaznati in predvideti, da bo
učenec nalogo zmogel. Za označene dele skladb torej določimo število pra-
vilnih zaporednih ponovitev, npr. trikrat zaporedoma pravilno. Če gre v
prvem, drugem ali tretjem poskusu kaj narobe, je ponovitve potrebno za-
četi šteti od začetka. Šele po treh pravilnih ponovitvah je vaja končana. K
zabavnejšemu, pestrejšemu in hkrati kvalitetnejšemu ponavljanju zahtev-
nejših delov skladb pomagajo igre, kot so:
– Če je dogovorjeno število potrebnih ustreznih ponovitev za dose-

go cilja pet, učenec postavi barvico na g4. Ob vsaki ustrezni po-
novitvi se barvica pomakne po beli tipki navzgor, ob napačni pa
navzdol. Če se ob ponavljanju učenec ustavlja, ostane barvica na
istem mestu. To učence motivira, da so pri ponavljanju pazljivej-
ši in se raje ustavijo, kot zaigrajo narobe. Ko barvica po belih tip-
kah pripotuje do vrha, je vaja končana.
– Podobno lahko v majhen mošnjiček ali vrečko damo kamenč-
ke, listke, figurice …, katerih število ustreza številu potrebnih
ustreznih ponovitev. Ob vsaki ustrezni ponovitvi učenec vzame
kamenček iz mošnjička, ob neustrezni pa ga doda v mošnjiček.
Ob ustavljanju ostane tako, kot je. Ko je mošnjiček prazen, je vaja
končana.
– Učenec vrže igralno kocko s številkami od ena do šest (kot pri
družabni igri Človek, ne jezi se), nato pa zaigra dogovorjeni del
skladbe. Če igra pravilno, se število točk pri metu kocke šteje nje-
mu, sicer pa učitelju. Zmaga tisti, ki prvi doseže število dvajset ali
več; slednje določimo glede na zahtevnost dela skladbe. Tako uče-
nec tekmuje sam s seboj in ko zmaga, zmagata z učiteljem oba, saj
se skupno veselita učenčevega dosežka z lastnim trudom. Učenec
tako zavzeto in zbrano ponavlja določen del in skozi lastno izku-
šnjo spozna učinke takšnega dela.
Pri tem je razen natančnega odseka ponavljanja potrebno jasno dolo-
čiti tudi kriterije uspešnosti ponavljanja; ali gre za igranje določenega dela
ali pasaže v počasnem, zmernem ali končnem tempu (morda z metrono-
mom), ali je razen natančnih tonov, prstnih redov, gibov potrebno upo-
števanje tudi dinamike, artikulacije, ali je potrebno igranje na pamet ipd.

78
   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85