Page 85 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 85
Koncepti in veščine učenja klavirja

Če so učenci pripravljeni na uporabo novih konceptov ali veščin nekaj dni
ali tednov, preden se ti pojavijo v skladbi, je privarčevano veliko časa, ki se
sicer izgublja zaradi popravljanja napak in ponovnega pravilnega učenja
(Jacobson, 2006).

Vaja: Ritmični vzorec četrtinke s piko in osminke lahko sprva uče-
nec izkusi skozi evritmične aktivnosti; ob petju, ritmičnem izgo-
varjanju ali učiteljevi klavirski spremljavi na ta vzorec hodi. Na
četrtinko s piko naredi dolg korak in na osminko ustrezno kratek
ali, glede na značaj, tudi poskok. Vzorec ploska, izgovarja ustrezno
besedilo, ga igra v pesmih po posluhu ali v improvizaciji ob učite-
ljevi kadenčni spremljavi, ki vsebuje ta vzorec. Šele nato se mu to
predstavi v zapisani skladbi.
Na ta način učenje temelji na doživeti slušni in fizični izkušnji in je
tako naravnejše, trajnejše, večplastnejše in tudi zanimivejše. Tudi tehnič-
ne veščine je dobro predhodno usvojiti skozi raznolike vaje in šele nato
v skladbah. Sistematična predstavitev in pregled ob učenju novih skladb
znatno pripomoreta k preprečevanju učenja z napakami. To se lahko nare-
di z naslednjimi strategijami:
– Vodenje učenca, da prepozna tonaliteto in morebitne spremem-
be le-te. Za utrditev pripomore, če zaigra lestvico ali petprstno
pozicijo v tej tonaliteti, transponira lažjo skladbo po posluhu ali

83
   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90