Page 78 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 78
moj pr ijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in str ategije pouk a klavirja
dokler ni izvajanje udobno, pa tudi tiho in počasi, tiho in hitro,
glasno in počasi.
– Igrati sozvočne akorde razloženo – igranje manj tonov hkrati
zmanjša napetost in pripomore igrati akorde natančno.
– Izpustiti okraske; občasno, za doseg ritmične natančnosti in teko-
čega izvajanja. Potrebna je predhodna dobra vzpostavitev igranja
okraskov, da je izpuščanje čim manj potrebno.
– Igrati z izmenjavanjem rok – predvsem pri težjih kontrapunktič-
nih teksturah, ki zahtevajo kompleksno koordinacijo obeh rok.
Namesto hkratnega igranja svojo linijo zaigra najprej desna roka,
takoj za tem pa leva. Tako učenec liniji sliši zaporedno in bosta
tudi hkratno slišanje ter igranje lažja.
– Igrati z ritmičnim izgovarjanjem – z uporabo besed, zlogov ali
štetja za razvijanje ritmičnega občutka.
– Igrati brez »pik« v punktiranem ritmu – za pomoč slišanju in iz-
vajanju natančnih dolgih ter kratkih tonov.
– Uporabiti metronom – za kontrolo tempa.
– Uporabiti različne ritmične načine za vadenje – za pozornost na
posamezne tone, prstne rede, tehnično natančnost, tonsko izena-
čeno izvajanje.
– Uporabiti poudarke – za slišanje in izigranje posameznih tonov
pasaže.
– Ponavljati posamezne tone v pasaži – s tem ko se vsak ton zaigra
dvakrat, um in telo lažje pomnita.
– Igrati razložene akorde sozvočno – za hitrejše učenje skozi skupi-
ne tonov.
– Zapolniti dolge tone, pavze ali ligature; npr. namesto celinke zai-
grati štiri četrtinke – za slišanje polne dolžine in s tem izboljšanje
ritmične natančnosti.
– Igrati v različnih registrih – za bolje slišanje in razjasnitev linij.
– Igrati eno linijo glasneje kot druge.
– Peti melodijo ali druge linije ob igranju – za slišanje in čutenje
fraziranja.
– Zamenjati artikulacijo ali dinamiko – za večjo pozornost na te
glasbene elemente. Vadenje pasaž legato v artikulaciji staccato
podpira zvočno in ritmično izenačenost ter razvija neodvisnost
prstov. Vadenje pasaž staccato v artikulaciji legato podpira boljše
fraziranje.
76
dokler ni izvajanje udobno, pa tudi tiho in počasi, tiho in hitro,
glasno in počasi.
– Igrati sozvočne akorde razloženo – igranje manj tonov hkrati
zmanjša napetost in pripomore igrati akorde natančno.
– Izpustiti okraske; občasno, za doseg ritmične natančnosti in teko-
čega izvajanja. Potrebna je predhodna dobra vzpostavitev igranja
okraskov, da je izpuščanje čim manj potrebno.
– Igrati z izmenjavanjem rok – predvsem pri težjih kontrapunktič-
nih teksturah, ki zahtevajo kompleksno koordinacijo obeh rok.
Namesto hkratnega igranja svojo linijo zaigra najprej desna roka,
takoj za tem pa leva. Tako učenec liniji sliši zaporedno in bosta
tudi hkratno slišanje ter igranje lažja.
– Igrati z ritmičnim izgovarjanjem – z uporabo besed, zlogov ali
štetja za razvijanje ritmičnega občutka.
– Igrati brez »pik« v punktiranem ritmu – za pomoč slišanju in iz-
vajanju natančnih dolgih ter kratkih tonov.
– Uporabiti metronom – za kontrolo tempa.
– Uporabiti različne ritmične načine za vadenje – za pozornost na
posamezne tone, prstne rede, tehnično natančnost, tonsko izena-
čeno izvajanje.
– Uporabiti poudarke – za slišanje in izigranje posameznih tonov
pasaže.
– Ponavljati posamezne tone v pasaži – s tem ko se vsak ton zaigra
dvakrat, um in telo lažje pomnita.
– Igrati razložene akorde sozvočno – za hitrejše učenje skozi skupi-
ne tonov.
– Zapolniti dolge tone, pavze ali ligature; npr. namesto celinke zai-
grati štiri četrtinke – za slišanje polne dolžine in s tem izboljšanje
ritmične natančnosti.
– Igrati v različnih registrih – za bolje slišanje in razjasnitev linij.
– Igrati eno linijo glasneje kot druge.
– Peti melodijo ali druge linije ob igranju – za slišanje in čutenje
fraziranja.
– Zamenjati artikulacijo ali dinamiko – za večjo pozornost na te
glasbene elemente. Vadenje pasaž legato v artikulaciji staccato
podpira zvočno in ritmično izenačenost ter razvija neodvisnost
prstov. Vadenje pasaž staccato v artikulaciji legato podpira boljše
fraziranje.
76