Page 81 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 81
načini poučevanja
Ustrezno ponavljanje z zbranostjo in natančnostjo vodi k dosežku in uspe-
hu, kar učence motivira. Hkrati jih pripravlja na zbranost tudi ob nastopih,
saj vadijo igranje ob določenem »pritisku« (Johnston, 2007).
Učenci potrebujejo občutek, da se lahko zanesejo nase in izkusijo za-
dovoljstvo osebnih dosežkov. Učitelji pogosto hitijo s predlaganjem svojih
rešitev, kar pa lahko ustvarja večje težave, saj učenci na ta način postajajo
vse odvisnejši od učitelja. Učenci naj ne sodelujejo le pri izbiri učnega ma-
teriala, skladb, temveč tudi pri odločanju o količini potrebnega dnevnega
vadenja, o delih skladb oziroma ciljev, ki jih želijo doseči – tako dolgoroč-
nih kot tistih do naslednje učne ure. Učenci naj tudi sami vrednotijo svoje
vadenje in igranje ter predlagajo rešitve. Na ta način se učijo odgovornosti
pri reševanju težav klavirske igre, ta pa je potrebna za doseganje samozado-
voljstva. Učitelj lahko učenca vodi z vprašanji:
– Glede na to, da želiš, da ta del zveni glasneje in veličastneje – kako
boš vadil, da bo tako zvenelo?
– Kaj bi ti pomagalo, da bi bolje slišal melodično linijo v tem delu?
Kakšen bo tvoj načrt vadenja, da to dosežeš?
– Imaš zamisel, kaj želi skladatelj sporočiti z naslovom? Kako bi do-
segel to vzdušje?
– Kako bi naredil razliko v vzdušju tega in predhodnega dela?
– Zakaj misliš, da je ta pasaža zate neudobna? Kakšni gibi bi bili
ustreznejši?
– Kako ti gre na poti do zastavljenih ciljev?
– Glede na čas, ki ga imaš na razpolago (do nastopa, izpita, tekmo-
vanja ipd.), gre vse, kot si načrtoval?
– Bi bilo potrebno narediti kaj drugače?
– Kaj ti je najtežje?
– Na kak način želiš, da ti pomagam?
– Kako boš moral vaditi/kateri načini vadenja ti bodo pomagali, da
boš dosegel zastavljene cilje?
– Te zanimajo moji predlogi?
– Kaj boš naredil najprej? Kako boš nadaljeval?
– Kje si najuspešnejši? Zakaj/kako si do tega prišel? Kako ti je to
lahko v pomoč pri drugih ciljih?
Sledi natančen zapis ciljev in strategij vadenja do naslednje učne ure.
Cilje, ki niso bili doseženi, dodatno označimo, preverimo, kje so vzroki,
79
Ustrezno ponavljanje z zbranostjo in natančnostjo vodi k dosežku in uspe-
hu, kar učence motivira. Hkrati jih pripravlja na zbranost tudi ob nastopih,
saj vadijo igranje ob določenem »pritisku« (Johnston, 2007).
Učenci potrebujejo občutek, da se lahko zanesejo nase in izkusijo za-
dovoljstvo osebnih dosežkov. Učitelji pogosto hitijo s predlaganjem svojih
rešitev, kar pa lahko ustvarja večje težave, saj učenci na ta način postajajo
vse odvisnejši od učitelja. Učenci naj ne sodelujejo le pri izbiri učnega ma-
teriala, skladb, temveč tudi pri odločanju o količini potrebnega dnevnega
vadenja, o delih skladb oziroma ciljev, ki jih želijo doseči – tako dolgoroč-
nih kot tistih do naslednje učne ure. Učenci naj tudi sami vrednotijo svoje
vadenje in igranje ter predlagajo rešitve. Na ta način se učijo odgovornosti
pri reševanju težav klavirske igre, ta pa je potrebna za doseganje samozado-
voljstva. Učitelj lahko učenca vodi z vprašanji:
– Glede na to, da želiš, da ta del zveni glasneje in veličastneje – kako
boš vadil, da bo tako zvenelo?
– Kaj bi ti pomagalo, da bi bolje slišal melodično linijo v tem delu?
Kakšen bo tvoj načrt vadenja, da to dosežeš?
– Imaš zamisel, kaj želi skladatelj sporočiti z naslovom? Kako bi do-
segel to vzdušje?
– Kako bi naredil razliko v vzdušju tega in predhodnega dela?
– Zakaj misliš, da je ta pasaža zate neudobna? Kakšni gibi bi bili
ustreznejši?
– Kako ti gre na poti do zastavljenih ciljev?
– Glede na čas, ki ga imaš na razpolago (do nastopa, izpita, tekmo-
vanja ipd.), gre vse, kot si načrtoval?
– Bi bilo potrebno narediti kaj drugače?
– Kaj ti je najtežje?
– Na kak način želiš, da ti pomagam?
– Kako boš moral vaditi/kateri načini vadenja ti bodo pomagali, da
boš dosegel zastavljene cilje?
– Te zanimajo moji predlogi?
– Kaj boš naredil najprej? Kako boš nadaljeval?
– Kje si najuspešnejši? Zakaj/kako si do tega prišel? Kako ti je to
lahko v pomoč pri drugih ciljih?
Sledi natančen zapis ciljev in strategij vadenja do naslednje učne ure.
Cilje, ki niso bili doseženi, dodatno označimo, preverimo, kje so vzroki,
79